Woensdag 28 augustus 2013 - Seaworld - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Woensdag 28 augustus 2013 - Seaworld - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 augustus 2013 - Seaworld

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

29 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Voor vandaag staat een dagje Seaworld op de planning. Om 8 uur gaat onze wekker alweer om aan een nieuwe dag in Orlando te beginnen. Na een lekker ontbijtje, deze keer met kaneelbroodjes, gaan we richting Seaworld. We hebben besloten om zelf met de auto te gaan in plaats van met de gratis shuttle. De shuttle rijdt namelijk maar 1 keer naar Seaworld en 1 keer terug, daar willen we niet afhankelijk van zijn en het parkeren is $15,00 dus ook niet de hoofdprijs. Om 10.00 uur zijn we al bij Seaworld en het begint al lekker druk te worden. Even kaartjes kopen en het park in. Bij het bestuderen van de plattegrond valt ons oog op het voeren van dolfijnen om 10.30 uur. Dat is het bijna dus snel erop af. Voor $7,00 per persoon mag je zelf de dolfijnen voeren.......ja dat willen we! Na wat uitleg hoe je het moet doen gaan we aan de gang. We krijgen per persoon ongeveer 4 visjes en deze mag je aan de dolfijnen voeren door ze boven het water te houden en zodra de dolfijn er is je hand onder zijn kin te leggen en de vis in de bek te laten vallen. Wow wat was dat gaaf om te doen! Natuurlijk stinken je handen de rest van de dag naar vis, maar ach dat hebben we er wel voor over. Volgende stop is het roggenbad. Je mag hier de roggen aaien, maar ook hier kun je de roggen zelf voeren........dus snel een bakje voer halen (4 grote garnalen). De roggen voer je door de garnaal tussen je vingers te klemmen en je hand op de bodem te houden. De rog zwemt er dan overheen en zuigt als het ware de garnaal tussen je vingers vandaan. Erg grappig gevoel. Inmiddels is het al 11.30 uur dus op naar Shamu, de orka. De show was geweldig om te zien, wat een indrukwekkende dieren zijn orka's toch! Uiteraard hebben we ook nog even een bezoekje gebracht aan de haaien, de dolfijnenshow, de schildpadden, de zeehonden en -leeuwen, het aquarium, Antarctica met de pinguïns, de Noordpool met de ijsberen en beluga's, eigenlijk te veel om op te noemen. We hebben een fantastische dag in Seaworld gehad met ervaringen om niet snel te vergeten. Vanavond maar weer gegeten bij T.G.I. Friday's. Heerlijk allebei een steak gegeten en het leuke is dat je dan maar $34,68 hoeft af te rekenen. Het was weer een mooie dag om niet te vergeten, morgen doen we weer een dagje rustig aan en voor vrijdag staat Universall op de planning.

• 29 Augustus 2013 - 06:30

Nance, Robin & Kayleigh :

Klinkt als een supermooie dag! Seaworld is ook een mooi park

• 29 Augustus 2013 - 06:55

Cobie:

Zo te horen was het heel indrukwekkend.
    Groetjes

• 29 Augustus 2013 - 14:31

Ton En Cobie:

HiHi, wat een belevenis is dat voeren van die beesten. en daarna lekker eten.
    we zien de foto´s wel als jullie terug zijn.
    gr. en liefs Ton