Zondag 1 september 2013 - Gatorland - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zondag 1 september 2013 - Gatorland - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zondag 1 september 2013 - Gatorland

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

02 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag gaan we alligators en krokodillen bekijken in Gatorland. Gatorland is ongeveer 20 minuten rijden vanaf het hotel, dus goed te doen met de auto. Je werkt op de weg heel erg dat het weekend is en dat het Labor Day weekend is, op de International Drive is het erg druk. Bij het park is het gelukkig niet zo druk en we zijn dan ook al snel binnen. We vallen direct met onze neus in de eerste show, Gatorland Jumparoo show. Deze show gaat over een wedstrijden tussen 2 mannen welke het beste, mooiste, leukste de alligators kan voeren. Ze laten de alligators mooi uit het water omhoog komen en naar de kip happen. Onze man wint uiteindelijk omdat onze kant het hardste kan schreeuwen. Deze show is direct bij de ingang, dus is het even druk maar iedereen verspreid zich al snel weer over het park. We besluiten om eerst maar eens iets te drinken te halen, je krijgt hier je drinken wel gewoon in een beker, maar zonder rietje en zonder dekseltje, dit i.v.m. de veiligheid van de dieren. Naast alligators en krokodillen zijn er in dit park ook slangen, vogels, uilen, schildpadden en panters te vinden. Dus het zijn niet alleen maar crocs. Bijzonder in dit park zijn ook de albino alligators, deze zijn helemaal wit. De tweede show die we kijken is Upclose Encounters. We besluiten een beetje hoog op de tribune te gaan zitten, want voor mij hoeft dat allemaal niet van zo dicht bij. Van een afstandje is het mooi om te zien, maar mij niet gezien dat ik daar ga staan om iets aan te raken. De eerste die uit het publiek wordt gehaald krijgt een vogelspin op haar hand. De volgende groep bestaat uit 3 man en deze krijgen met zijn drieën een python om vast te houden. Ons ook niet gezien........bah bah. Na deze show besluiten we om eerst maar een hapje te eten voordat we onze ronde vervolgen langs de verschillende soorten gators. We gaan even lekker rustig zitten en genieten van een hotdog. Als we onze ronde vervolgen zien we al snel op de boardwalk borden staan dat je moet opletten voor slangen, omdat deze ook echt in het wild in het park kunnen zitten (sommige dingen wil je gewoon liever niet weten). Gelukkig zijn we niets in het wild tegen gekomen en hebben we een mooie ronde langs de gators kunnen maken, het blijven toch wel heel indrukwekkende beesten. We lopen ook nog even de route over de swamp walk, hier loop je over een brug door het moeras heen. Uiteindelijk brengen we nog een bezoekje aan de panters en schilpadden en gaan we richting de uitgang. Bij de uitgang zit nog een bassin met jonge alligators, erg schattig om te zien. Zo dat was me het dagje wel weer bij de gators, maar we hebben allebei nog 10 vingers en 10 tenen. Terug bij het hotel gaan we nog even op ons terrasje zitten voordat we gaan eten. Omdat het eten ons zo goed bevalt gaan we vanavond weer bij T.G.I. Friday's eten. Als we naar het restaurant willen gaan begint het net te bliksemen en te donderen, dus even snel naar de overkant lopen voordat de bui los barst. Als we zitten te eten valt er ook een aardige bui, die hebben we mooi ontlopen. We willen vanavond ook nog even midgetgolfen bij Gator golf, dan is ons dagje compleet. Tijdens het midgetgolfen begint het helaas weer te regenen, maar we zijn gelukkig al bij hole 14, dus nog 4 holes te gaan. Helaas heeft Sebas ook vandaag weer gewonnen met midgetgolfen. Door de regen rennen we terug naar het hotel waar een welverdiende douche op ons wacht. Helaas is het morgen alweer onze laatste dag in Orlando. We moeten om 11.00 uur uitchecken, maar we vliegen pas om 19.15 uur. We hebben bedacht dat we dan maar naar de outletmall gaan, zodat we daar nog even lekker kunnen rond lopen en kunnen eten voordat we richting het vliegveld vertrekken. En dan is het alweer bye bye Orlando......op naar Miami! Hahahaha........we maken een tussenstop in Miami voordat we naar Amsterdam vliegen. Dinsdag om 13.30 uur zullen we weer landen op Schiphol, waarna we woensdag allebei nog vrij zijn en dan helaas donderdag weer aan de slag moeten. Maar voor nu hebben we nog lekker een dagje Orlando tegoed......

• 02 September 2013 - 06:57

Cobie:

Wauw,die alligators zou ik wel aandurven,maar met loslopende slangen zie ik het niet zo zitten.maar toch stoer dat jullie daar geweest zijn.nog een fijne dag morgen en.groetjes