Maandag 26 augustus 2013 - Dag van vertrek - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Maandag 26 augustus 2013 - Dag van vertrek - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Maandag 26 augustus 2013 - Dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

27 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag om 7 uur gaat de wekker, we willen op tijd richting Schiphol vertrekken omdat we midden in de spits zitten. We moeten om 10.15 uur op Schiphol zijn, maar de vakantie begint zodra we in de auto stappen en op weg zijn. Om 09.45 uur zijn we op Schiphol, netjes op tijd dus. We moeten zelfs nog even wachten voordat we kunnen inchecken. Bij de incheck komen we al direct Farzad en Norma (vrienden van Sebas) tegen. We gaan samen met hen door de douane richting de Starbucks, de vakantie kan natuurlijk niet beter beginnen dan met een Starbucks! 11.45 uur is het al tijd om richting de gate te gaan, we moeten nog door de security en dat heeft nog even tijd nodig. Uiteindelijk mogen we om 12.50 uur gaan boarden. Het is druk op het vliegveld met vertrekkende en aankomende vliegtuigen, verteld de piloot ons, dus we moeten even wachten op onze beurt. Omdat we van de polderbaan vertrekken hebben we ook een lekkere lange taxirit. Maar uiteindelijk gaan we de lucht in....over 9 uur zijn we in Orlando!!!

De vlucht is goed verlopen, we hebben een heerlijke maaltijd gehad. Helaas wel last gehad van wat turbulentie, maar ach dat maakt de vlucht weer wat spannender en we zijn uiteindelijk goed aangekomen in Orlando. Na de gebruikelijke controles op Amerikaanse grond kunnen we onze koffers ophalen en richting de auto gaan. We krijgen als huurauto een Toyota Corolla, niet onze eerste keus, maar hij brengt ons waar we heen willen. Op naar het hotel! Het hotel ziet er netjes uit en we hebben een kamer op de begane grond met een klein zitje buiten. Onze kamer heeft zelfs een keukentje erin zitten met vaatwasser! We zouden dus zelfs nog iets zelf kunnen koken, zijn we overigens niet van plan :-)! Tegenover het hotel zit het restaurant T.G.I. Friday. We hebben met Farzad en Norma afgesproken nog samen een hapje te eten, dus de keuze is snel gemaakt. T.G.I. Friday it is! Heerlijk hebben we hier gegeten, Farzad en Norma gaan morgen beginnen aan hun reis door Florida en wij gaan lekker genieten van alle leuke dingen die Orlando te bieden heeft. Maar eerst maar eens genieten van een goede nachtrust (het is inmiddels 23.00 uur lokale tijd), op naar morgen!

• 27 Augustus 2013 - 08:40

Robin:

Gelukkig dat jullie een goede vlucht gehad hebben en nu lekker genieten in het mooie Amerika :)

• 27 Augustus 2013 - 08:49

Cobie:

leuk om te lezen dat het allemaal goed is gegaan.
    we l
    kijken al uit naar het volgende verslag,het is zo fijn om te lezen wat jullie allemaal beleven.