Dinsdag 9 augustus 2011 - Vertrek naar New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 augustus 2011 - Vertrek naar New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 augustus 2011 - Vertrek naar New York

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hier zijn we dan weer met ons eerste schrijven uit New York. Om kwart voor 7 zijn we vertrokken vanaf huis richting Schiphol, gelukkig zijn er nog steeds vakanties in het land dus hebben we geen files onderweg gehad. We waren dus netjes op tijd om onze bagage af te geven, ingecheckt hadden we maandag al via internet (scheelt weer tijd). Nog even een bakkie met Ton en Cobie om daarna richting paspoortcontrole te gaan. Jeetje wat was het druk bij de paspoortcontrole, maar ja wij zijn dit dan ook niet gewent omdat we nooit in het hoogseizoen vliegen. Maar goed we zijn er door heen gekomen om vervolgens direct door te gaan naar het boarden. Gelukkig stond er nog een rij en waren we nog zeker niet te laat voor het boarden. Ze hebben weer iets nieuws bij de internationale vluchten bedacht. Ten eerste wordt je ondervraagd of je zelf je spullen hebt ingepakt, of er niemand anders iets in heeft gedaan, etc. etc............. Daarna wordt je handbagage gecheckt door middel van de scan, zoals we die ook op europese vluchten kennen, maar ook ga je zelf door een scan.
Daarna nog even fouilleren of je echt niets raars onder je kleding hebt en dan mag je eindelijk het vliegtuig in. In het vliegtuig hebben we gelijk onze goede daad verricht voor vandaag, want er zat een moeder met haar kind op rij 33 en de vader met een kind zat op rij 25. Wij zouden op rij 32 zitten, maar er werd ons al direct door de moeder gevraagd of wij zouden wisselen. De plaatsen waren hetzelfde alleen een paar rijen naar voren, dus hebben we gewisseld met de vader en het kind zodat het gezinnetje gezellig bij elkaar kon zitten. De vlucht is verder prima verlopen scheelt toch wel een stukje met de westkust van vorig jaar (3 uur vliegen). De piloot had een aardige gang erin gehouden zodat we ook nog eens een kwartier eerder landden dan gepland. Dan ben je opeens weer in Amerika en gaan alle controles weer beginnen. Bij de controle van Caro sloeg de computer vast waardoor de Esta niet gecheckt kon worden. Gelukkig was Sebas al wel gecheckt. Na een paar keer heen en weer bellen, bij collega's vragen of zij ook problemen hadden met de computer en er niet snel genoeg hulp kwam, zijn we uiteindelijk zonder check van de Esta van Caro doorgelaten.
Koffers pakken, je ingevulde formulier afgeven en dan ben je eindelijk alle controles door. De ground transportation stond gelukkig goed aangegeven, dus de taxi hadden we snel genoeg gevonden. Maar toen we buiten kwamen merkten we pas hoe hard het regende........
De afgelopen dagen heeft het in Nederland natuurlijk ook veel geregend, maar zo hard als het hier regende niet normaal..........we kwamen dus van de regen in de drup terecht......maar we zijn wel in New York! We hadden een taxi geregeld die we zouden delen met maximaal 9 andere personen, gelukkig waren het maar 7 andere personen. We werden als 4de stel afgezet bij het hotel na ongeveer een rit van 1,5 uur. We hadden ondertussen al wel het een en ander gezien van New York. Bij het hotel was inmiddels een enorme regenstroom in de goot ontstaan waardoor we allebei een natte voet aan het uitstappen hebben overgehouden. Na het inchecken even getwijfeld wat we zouden gaan doen omdat het nog steeds zo hard regende, maar ja we zijn hier om dingen te zien, dus hup naar buiten en de buien trotseren. Gelukkig hebben we maar ongeveer 5 minuten in de stromende regen hoeven te lopen en toen was het droog. Gelukkig is het daarna ook droog gebleven. We zijn lekker de buurt gaan verkennen en hebben een bezoekje gebracht aan de Apple store. Daarna echt een heerlijke hamburger met patat gegeten en als toetje een koffie van de Starbucks. Om 9 uur (3 uur NL tijd) lagen we uitgeput in bed, op naar de volgende dag om meer van New York te ontdekken!

Jullie zullen onze reisverslagen waarschijnlijk een dag later krijgen dan gewend, omdat we geen gratis wifi in het hotel hebben en we dus nu dit bij de Starbucks steeds doen. Tot snel!

• 11 Augustus 2011 - 03:56

Nance:

What a day! Zijn jullie al aan de hectiek van NYC gewend?
    Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Enne, laat de regen de pret niet drukken ;)

Liefs,

• 11 Augustus 2011 - 05:16

Robin:

Na het lezen van jullie 1e verslag van Amerika heb ik nu al zin om er naar toe te gaan.
    En tot het volgende verslag he :)

groetjes

• 11 Augustus 2011 - 05:54

Cobie:

wat fijn om weer te horen hoe jullie reis is verlopen.we gaan jullie lekker weer volgen.wat een reis heb je al achter de rug en weer wat beleefd.wij staan al ingepakt op de camping en gaan vandaag naar huis.de regen is net opgehouden,maar de vooruitzichten zijn niet echt geweldig.maar....we hebben nog 1 week.
    gr.cobie en rien

• 11 Augustus 2011 - 08:46

Ton En Cobie:

wat een belevenissen zo op jullie eerste dag. Nou als het zo blijft doorgaan denk ik dat jullie een heel leuke reis hebben. Geniet ervan en veel plezier. Ton en Cobie