Woensdag 24 augustus 2011 - Laatste dagje alweer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Woensdag 24 augustus 2011 - Laatste dagje alweer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 augustus 2011 - Laatste dagje alweer

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag is ons laatste dagje in Miami en vanavond om 21.30 uur vliegen we naar Amsterdam terug. We hoeven gelukkig pas om 12.00 uur uit te checken dus hebben we vanochtend nog rustig de tijd om de spullen te pakken. We hebben wel de wekker gezet voor de zekerheid, maar zijn allebei al voor de wekker wakker. Gelukkig was gisterenavond de muziek weer netjes op tijd uit en hebben we dus lekker geslapen. Eerst maar vast wat spullen verder inpakken. We hebben gisteren nog een extra tas gekocht om het longboard wat Sebas heeft gekocht in te verpakken. Na wat onderzoek op de site van KLM zijn we er achter gekomen dat je geen skateboard in je handbagage mee mag nemen dus dan maar een extra tas mee als ruimbagage. Deze tas/trolley hebben we dus gisteren nog gekocht, na een leuke zoektocht omdat het longboard een aardige lengte heeft en dus niet overal inpast. In deze tas stoppen we nu maar wat extra spullen zodat het gewicht een beetje verdeelt is. Na de eerste spullen vast in de auto hebben gezet gaan we lekker even ontbijten, laatste ontbijtje voorlopig bij de Starbucks. Na dit ontbijtje lopen we weer richting het hotel terug waar we onze laatste spullen zullen pakken. Onderweg terug komen we langs een bedelaar, man in een rolstoel, reumatische handen, erg zielig dus. We kijken elkaar eens aan en besluiten deze man ons kleingeld te geven, wat toch nog ruim $ 2,00 bij elkaar was. Dus die man gelukkig en wij een goede daad gedaan voor vandaag, gaf ons een goed gevoel. De laatste spullen in de auto zetten en dan maar uitchecken. We mogen de auto de rest van de dag op de parkeerplaats van het hotel laten staan en hebben besloten de rest van de dag op het strand door te brengen. Bij het strand staan douches waar we ons even kunnen afspoelen voordat we vanmiddag naar het vliegveld vertrekken. Op het strand is het nog even lekker genieten, helaas zijn er nog steeds veel kwallen, maar het lukt ons aardig om er tussendoor te lopen en zwemmen. Er staat vandaag ook een aardige harde wind, waardoor we op ons laatste dagje nog extra bruin worden. Om 3 uur is het mooi geweest en gaan we richting de douches om ons af te spoelen. Daarna terug naar de auto om onze kleding te pakken en dan om te kleden in het toilet van het hotel. We heben gisterenavond al ingecheckt en onze boardingpas uitgeprint, maar willen toch een beetje op tijd bij het vliegveld zijn. Dus vertrekken om 4 uur richting het vliegveld, auto inleveren, bagage droppen, door alle controles, eten en dan boarden. We rijden al redelijk in de spit naar het vliegveld, dus ben blij dat we op tijd zijn vertrokken. Om de Hertz, retourpunt voor de auto, te vinden hebben we alleen maar omleidingen, maar uiteindelijk komen we op het goede punt terecht. Voor ons gevoel zijn we in een spiraal naar het middenpunt gereden. De auto inleveren gaat snel en we pakken de spullen uit de auto om met de shuttle naar het vliegveld te gaan. Om kwart over 5 zijn we bij het punt om onze bagage te droppen, we horen al snel dat dit punt om half 6 open gaat, dus mooi op tijd, gaan maar vast in de rij staan. Nadat we onze bagage hebben afgegeven gaan we maar direct door de douane. Na de douane controles gaan we maar gelijk een hapje eten. We gaan om kwart voor 9 beginnen met boarden dus we hebben nog even de tijd. Dus even lekker rustig eten en een, voorlopig, laatste koffie van de Starbucks. Bij de gate is het al vanaf 8 uur hartstikke druk met Nederlanders die zenuwachtig voor de gate staan te trappelen. Wij gaan er pas rond kwart voor 9 heen, dan zijn we nog vroeg genoeg.