Woensdag 10 augustus 2011 - New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Woensdag 10 augustus 2011 - New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 augustus 2011 - New York City

Door: caroensebas

12 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vannacht hebben we aardig geslapen, alleen waren we allebei rond 3 uur even wakker. Dit lag niet aan het bed of de omgeving, maar meer aan ons omdat we nog aan het tijdverschil moeten wennen. Om half 7 waren we vervolgens weer klaar wakker, dus er maar uit gegaan zodat we volop van deze dag konden genieten. Dan doe je als eerste je gordijnen open en heb je een prachtig uitzicht op de gebouwen van New York met de opkomende zon die erop schijnt, hoe kun je je dag beter beginnen........ Om half 8 zaten we bij Starbucks aan ons ontbijtje en om 8 uur zijn we gaan wandelen richting Time Square. Natuurlijk kwamen we onderweg al de nodige winkels tegen waar we even een kijkje wilden nemen, maar omdat we zo vroeg al op pad waren was het merendeel nog niet open. Rond kwart voor 9 zijn we aangekomen bij Time Square, wat een indrukwekkend, druk plein! Precies zoals je het ook ziet in films, veel neon, overal reclame en aanbiedingen van theatershows. We hebben hier even lekker rond gekeken en de nodige film en foto's gemaakt. De temperatuur was al aardig aan het oplopen dus zijn we eerst maar verder gelopen naar het verste punt wat we op de planning hadden staan voor vandaag, the Empire State building. Heel indrukwekkend om te zien, maar we zijn er voor de rest niet binnen geweest, omdat we al kaartjes hebben voor the Top of the Rock, Rockefeller Center. Dit was dus ons volgende punt. Na een hamburgertje bij de McDonalds zijn we op pad gegaan richting Rockefeller Center. Wat is dit toch ook weer een prachtig gebouw om te zien, en zo immens hoog en daar gaan wij op........... Bij de entree stond een aardige rij, maar gelukkig ging het allemaal redelijk snel, om 12.25 mochten wij mee met lift omhoog, blijkt dit achteraf 1 etage hoger te zijn. Op deze etage werden alle kaartjes nog eens gescand en werd je zelf ook gescand. Je spullen moest je, net zoals op het vliegveld, in een bakje leggen welke door de scan gaan en zelf moet je door een poortje lopen. Natuurlijk was er niets aan de hand en konden we onze weg vervolgen naar de lift die ons echt naar de Top of the Rock zou brengen. Om de drukte te verspreiden hebben ze nog een soort verdeling gemaakt in een filmzaal. Hier wordt je verplicht te wachten tot je aan de beurt bent om met de lift omhoog te gaan. De lift doet er nog geen minuut over om op de 67ste verdieping te komen. Hierna kun je zelf nog 2 verdiepingen hoger komen d.m.v. de trap en dan ben je echt helemaal boven op het Rockefeller Center. Wauw...............wat een uitzicht is dat, gewoon niet te omschrijven hoe mooi New York vanaf hier is en hoe groot......... Na deze uitzichten op de foto en film gezet te hebben zijn we weer met de lift naar beneden gegaan om onze weg verder te vervolgen. Even een hotdog op de hoek van de straat kopen om weer op krachten te komen en daar gaan we weer. We hadden een paar winkels waar we graag heen wilden, dus hebben we deze bezocht en daarna terug gelopen naar Time Square. Sebas wilde nog even kijken bij de Toys R Us. Wat is dit een gave winkel en ja er staat echt een reuzenrad in de winkel, waar je zelfs nog een ritje in kan maken (hebben we niet gedaan hoor!). Hierna zijn we rustig aan weer richting het hotel gaan teruglopen, onderweg nog even een stop gemaakt bij de Uggs, Apple en Nort Face store. We hebben vandaag heerlijk gegeten bij een restaurantje op 50 meter van het hotel af. Is voor herhaling vatbaar, dus wie weet komen we er deze week nog terug. Omdat we geen gratis wifi in het hotel hebben zijn we daarna even bij Starbucks koffie gaan driken en ook nog even daar gebruikt gemaakt van het gratis wifi. We hebben het verslag van dinsdag op onze blog gezet en even de Iphone en Ipad geinstalleerd. Dus we lopen deze week steeds achter met de verslagen die op ons blog komen, maar we schrijven ze wel iedere avond netjes. Afhankelijk van wanneer we naar een plek gaan waar gratis wifi is komen de verslagen op ons blog. We hopen natuurlijk dat we vanaf zondag in Florida gewoon overal gratis wifi hebben in het hotel. Op naar morgen, dan willen we met de hop on-hop off bus naar Ground Zero, het vrijheidsbeeld, Chinatown en Little Italy, hopen dat het allemaal lukt in 1 dag, maar we hebben anders vrijdag ook nog hiervoor! Tot snel maar weer! Bye bye........

• 12 Augustus 2011 - 07:08

Nance:

Ik lees het al, flink genoten van The City that Never Sleeps!

Leuk om jullie ervaringen te lezen hoor :)

• 12 Augustus 2011 - 07:16

Cobie:

wouw wat gewldig allemaal,snel even de volgende dag lezen.gr ma