Donderdag 8 juli - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Donderdag 8 juli - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 juli - Las Vegas

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag op naar Las Vegas, vanaf Tusayan is dit ongeveer 465 kilometer rijden, dus een aardige rit voor de boeg. Het eerste stuk is hetzelfde stuk als wat we op de heenweg gereden hebben en is ongeveer 75 kilometer dezelfde vlakke omgeving om ons heen, erg saai stuk. Maar ja er is geen andere weg om bij de Grand Canyon vandaan te komen, dus we hebben geen keus. Rond 2 uur zien we Las Vegas liggen, we moeten nog wel een eindje Las Vegas in rijden, want we zitten maar 1 blok van “The Strip” af. Gelukkig kunnen we het hotel gemakkelijk vinden en zijn we snel ingecheckt. We hebben een kamer op de begane grond aan de binnenring, er ligt een soort parkje voor onze deur en iets verderop ligt het zwembad. Erg mooi allemaal, de kamer ziet er ook netjes uit. We zitten met het hotel vlakbij de McDonalds dus eerst maar een hamburgertje eten, want we hebben nog niet geluncht. Na een refill van het drinken lopen we op ons gemak richting “The Strip”, of wel de place to be in Las Vegas. Het is erg warm dus je moet echt je tempo hierop aanpassen. Helaas de tip van Manfred te laat gelezen. Dus na een wandeling van een kwartiertje komen we aan bij “The Strip”. Het eerste grote hotel wat we tegenkomen is The Venetian. Wat een grote gebouwen zijn het allemaal en ongelooflijk wat je in de hotels ook allemaal vindt, hele winkelcentra’s. The Venetian is dus echt helemaal in de stijl van Venetie nagebouwd. Je kunt met de gondeltjes naar binnen varen, je hebt er de Ponte Rialto, en ga zo maar door. Echt heel erg gaaf om te zien. We besluiten om hier vanavond ons geluk te gaan beproeven, maar het is nog vroeg dus op naar de andere hotels. We lopen rustig aan verder en komen al snel bij het Belaggio terecht. We hebben het geluk dat de fonteinen net beginnen te spuiten, wat is dat een belevenis. Verder hebben we een kijkje genomen bij Ceasars, Harrahs, New York New York en de MGM Grand. We hebben heel erg lekker gegeten bij Cheeseburgerland, een Hawaiaans restaurantje, en nee ze hebben ook andere dingen dan cheeseburgers. Tegen de tijd dat het begon te schemeren gingen alle neonverlichtingen aan en dat is toch ook wel heel erg mooi om te zien. Nadat we rustig weer terug liepen naar The Venetian hadden we het geluk om nog een fonteinenshow te zien bij het Belaggio, deze keer in het donker met verlichting. Bij The Venetian zijn we richting het casino gegaan, want tja als je in Las Vegas bent moet je toch een gokje wagen. Wat zijn de casino’s hier immens. Na 2 keer een gokkast uitgeprobeerd te hebben zijn we naar het Rad van Fortuin gegaan. Hier hebben we zeker 1,5 uur gestaan en uiteindelijk hadden we de inzet en de gokkasten eruit met een winst van 3 dollar. Dus een hele avond plezier en nog 3 dollar winst ook. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd! Rond 12 uur waren we weer terug in het hotel. Eerst nog even een lekkere douche en dan naar bedje. Morgen moeten we weer in de auto richting Death Valley, dat zal wel een hete dag worden!

• 11 Juli 2010 - 07:16

Robin:

Dat hebben jullie knap gedaan. Met een winst van 3 dollar Las Vegas verlaten. Dat gebeurd weinig. Meestal gaan ze weg met een verlies. Maar de jackpot zat er dus niet in. Jammer toch gewoon blijven werken :D.

• 11 Juli 2010 - 08:15

Nance:

Wat een mooie foto's en wat een leuk verslag!

Je weet wat ze zeggen over miljonairs he; die zijn allemaal klein begonnen... :D