Vrijdag 9 juli - Death Valley/Furnace Creek - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 juli - Death Valley/Furnace Creek - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 juli - Death Valley/Furnace Creek

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Vandaag hadden we niet zo’n lange rit voor de boeg, maar omdat het allemaal over provinciale wegen ging hebben we er stiekem toch nog 2,5 uur over gedaan. Er zat geen ontbijt bij onze overnachting in Las Vegas dus moesten we eerst nog op een ontbijtje uit. Maar om half 1 waren we dan toch op de plaats van bestemming, Furnace Creek Ranch in national park Death Valley. De receptioniste kon ons vertellen dat het op dat moment 52 graden was, dus een heerlijke hete dag. Frunace Creek Ranch is een soort Center Parcs. Er staan allemaal verschillende vakantiehuisjes en het is allemaal ruim opgezet. Er is een mooi zwembad bij, een golfbaan en tennisbaan, alsof je zin hebt om met deze hitte te tennissen of te golfen. Nadat we de spullen op de kamer hadden gezet eerst maar even naar de winkel gegaan om een lunch te halen. Na de lunch zijn we richting Badwater gereden, dit is het laagste punt van Amerika en ligt 85 meter onder zeeniveau. Het is een opgedroogd meer en is nu een grote zoutvlakte, je snapt natuurlijk dat het met een temperatuur van 52 graden niet uit te houden is op zo’n vlakte. Dus we zijn niet zo heel lang uit de auto geweest en hadden ook heel snel onze flesjes water leeg. Het is voor ons gewoon te heet om iets te doen met deze hoge temperaturen. Op de terugweg zijn we nog even gestopt bij Golden Canyon, hier kon je een stuk door de bergen en spleten van de bergen lopen, maar zelfs dat is te heet. We zijn dan ook maar weer snel terug gegaan naar het hotel om vervolgens naar het zwembad te gaan. Wij waren niet de enigen met dit idee, maar gelukkig hadden we nog 2 stoelen in de schaduw. Omdat er niets meer is hier dan de Furnace Creek Ranch zit ook alles bij dit complex, supermarkt, café, restaurant, etc. Dus op naar het eetcafe 49-er. Hier hebben we echt heerlijk gegeten, Sebas had een heerlijk stuk zalm op zijn bord liggen en Caro had een heerlijk gevulde pasta voor haar neus staan. Om 8 uur is de zon achter de bergen en is het donker. We gaan vanavond vroeg slapen, want Las Vegas was een latertje geworden en we hebben allebei niet heel erg goed geslapen daar, dus gaan we dat inhalen. Morgen op naar Mammoth Lakes, hier blijven we dan weer 2 nachten dus hebben we iets meer rust en kunnen we zondag de finale Nederland-Spanje kijken!

• 11 Juli 2010 - 07:20

Robin:

52 graden!!! En wij maar zeuren als het hier 37 graden is, maar komende week gaat het iets minder warm worden..... we gaan terug richting de 26 graden. Dinsdag is de huldiging van het Nederlands Elftal. Als ze 2e worden alleen de huldiging op het Museumplein en als ze kampioen worden ook een rondvaart door de grachten. Daar zullen ook wel beelden van te zien zijn bij jullie.