Vrijdag 16 juli - San Francisco naar Carmel - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 juli - San Francisco naar Carmel - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 juli - San Francisco naar Carmel

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

17 Juli 2010 | Verenigde Staten, Carmel-by-the-Sea

Wat hebben we de laatste paar hotels toch weer geluk. Gratis internet op de hotelkamer, wat wil je nog meer! Dus zit nu lekker op ons bed het verslag te maken van vandaag. Vanochtend eerst maar weer een ontbijtje gegeten bij Starbucks. Sebas 2 croissantjes en Caro 1 croissantje en een chococroissant en natuurlijk koffie erbij! Ja, ja, bijna iedere dag komen we wel een Starbucks tegen om een lekkere koffie te halen. Maar goed na het ontbijt even de spullen van de kamer gehaald en gewacht tot onze auto weer voor gereden werd. Na 20 minuutjes stond onze auto weer klaar voor de volgende rit, gelukkig niets raars aan de auto te zien. Dus snel maar onderweg! Wat is San Francisco een hectische stad om uit te komen, maar gelukkig zijn we eruit gekomen met de hulp van 2 navigaties. We willen zoveel mogelijk van de Pacific Highway 1 volgen dus gaan richting Santa Cruz om vanuit daar lekker langs de kust naar Carmel te rijden. Helaas laat het weer het vandaag een beetje af weten en rijden we voornamelijk met bewolking. Op zich niet erg als je in de auto zit, maar het liefst willen we toch zonnig weer. In Carmel aangekomen zien we al snel ons hotel (Hofsas Hotel) liggen. Het is een heel gezellig hotel vlakbij het centrum van Carmel. Wat er te doen is in Carmel weten we niet zo goed, maar we zien voornamelijk senioren rond lopen. De winkels zijn vooral ouderwets en heel veel gallerieen. We gaan dus maar snel richting het strand. Boek en puzzelboek mee, dan vermaken wij ons wel. Helaas wil de zon nog niet echt doorkomen en maakt de wind het erg fris, dus zitten we op het strand met onze vesten aan. Wel zijn er veel mensen, dus dat betekent ook veel te zien. Rond half 5 maar weer eens opgestapt om even een lange broek aan te gaan trekken en een extra vestje te halen. Het koelt hier namelijk erg af. De restaurants zijn hier erg duur en toch wel chique als je het ons vraagt. Gelukkig hebben we bij een Italiaan wel lekker gegeten, maar of we ons er echt thuis voelden? Niet echt, voornamelijk senioren in nette kleding, wij gewoon heerlijk in onze spijkerbroek en casual kleding, bediening strak in het pak en onwijs slijmerig. Maar het belangrijkste, het eten was heerlijk! Morgen gaan we naar San Luis Obispo en ons laatste hotel. Gelukkig hoeven we hier niet langer te blijven dan nodig is. Carmel is een lief stadje, maar er is niets te beleven, behalve het heerlijke strand. Tot morgen in San Luis Obispo! (Als we tenminste internet hebben, anders wordt het denk ik het vliegveld in LA)

• 17 Juli 2010 - 07:03

Corné:

Hey vakantiegangers,

Jammer dat jullie maandag alweer naar huis komen! Had door het lezen van jullie verslagjes bijna het idee dat ik zelf op vakantie was!

Dus boek gewoon nog een paar weekjes bij, hou ik dat gevoel ook nog wat langer vast!!

Heel veel plezier die laatste daagjes.

Mazzels

• 17 Juli 2010 - 20:09

Ton En Cobie:

Clint Eastwood nog gezien in Camel? Wat hebben jullie veel beleefd. Zijn reuze benieuwd naar de verhalen en films. Zit er al weer bijna op, dus geniet nog maar even.. Liefs van ons