Woensdag 4 juni 2014 - Niagara Falls here we come! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Woensdag 4 juni 2014 - Niagara Falls here we come! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Woensdag 4 juni 2014 - Niagara Falls here we come!

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

04 Juni 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag alweer op tijd uit bed om even te ontbijten in Corning. Gisteravond hebben we een heel schattig klein cafeetje/bakkerijtje gezien, we hopen daar een ontbijtje te kunnen scoren. Het bakkerijtje heet Poppleton en ze hebben een heerlijk ontbijtje voor ons. Sebas kiest voor 2 bagels met cream cheese en koffie, ik kies voor een Nutella/banaan crêpe en thee. Mmmmmm, wat was dat een lekker ontbijtje in een heel leuk klein cafeetje. Nu weer terug naar de kamer en onze spullen pakken om onze reis vandaag te vervolgen naar de Niagara Falls. Het is een ritje van ongeveer 3 uur vandaag dus hebben we niet heel veel haast om weg te gaan. Om 10.50 uur zitten we dan toch in de auto, Niagara Falls here we come! We worden door de navigatie een heel stuk binnendoor langs kleine dorpjes gestuurd met heel veel klimmen en afdalen. Wel heel erg gaaf om deze dorpjes te passeren en te bekijken. Iets naar 13.00 uur komen we bij de grens van Canada aan. Alles loopt eigenlijk heel voorspoedig, eerste controle vragen ze wat we gaan doen en de volgende bekijken ze je paspoort en krijg je een stempel. We kunnen dus snel weer doorrijden. Gelukkig hoeven we niet meer zo ver voordat we bij ons hotel zijn. Wordt in Amerika alles nog in miles aangegeven hier wordt alles weer gewoon in kilometers aangegeven. Bij het hotel kunnen we direct inchecken, dus brengen we gelijk onze spullen naar de kamer. We hebben nog niet geluncht dus gaan maar snel op pad om iets te eten. Iets voorbij het hotel zit al een McDonalds, dus eten we daar maar even een hamburgertje. Met ons drinken in onze hand lopen we richting de Niagara Falls. Het is even zoeken naar de juiste weg, maar dan staan we opeens aan de Niagara Falls. Wauw wat is dat toch indrukwekkend, zo'n hoeveelheid water wat daar naar beneden valt. Als je meer naar de waterval toeloopt is het net of het steeds harder gaat miezeren, maar dit is puur de nevel van de waterval. We hebben onze regenjassen nu niet meegenomen dus gaan maar weer snel terug naar het droge gedeelte. Morgen gaan we er weer heen en dan zorgen we dat we voorbereid zijn. We lopen nog een stuk over de boulevard en komen dan bij Clifton Hill uit, hier is een heel stuk amusement gebouwd. Heel veel restaurants, spookhuizen, bowling, midget golf, wassenbeelden musea, winkels, etc..... We besluiten om een hapje te eten bij TGIF, ons wel bekend van afgelopen jaar in Orlando. Na het eten lopen we nog een klein rondje, maar dan gaan we lekker terug richting het hotel. Even lekker douchen, relaxen en dan slapen. Morgen gaan we weer richting de Niagara Falls. We willen dan in ieder geval met een bootje naar de watervallen gaan en misschien te voet een stuk afdalen naast de waterval. We hopen dat het morgen een mooie dag wordt, vandaag was het bewolkt en maakt het de foto's toch minder mooi dan met een blauwe lucht en zonnetje.

• 05 Juni 2014 - 07:06

Nance:

Heb al wat foto's van de Falls op fb gezien, leuk!!

Weet je trouwens dat er ook een park is en dat je via een brug van de Canadese kant naar de Amerikaanse kant ( en vv) kunt lopen? Ergens halverwege de brug is ook de border line aangegeven :)