Donderdag 5 juni 2014 - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Donderdag 5 juni 2014 - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 juni 2014 - Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

05 Juni 2014 | Canada, Niagara Falls

Wat hebben we heerlijk geslapen zeg.....we hadden de wekker om 08.30 uur gezet maar hebben hem even verder gezet naar 09.00 uur. We ontbijten even een block verderop bij de StarBucks en gaan om 10.45 uur aan onze wandeling naar de watervallen beginnen. Het ziet er vandaag qua weer veelbelovend uit al is het nog wel aan de frisse kant, dus hebben we onze vesten meegenomen. Via Clifton Hill, waar ook nu alweer van alles te beleven is, lopen we naar de watervallen. Het is inmiddels al bijna 12.00 uur en besluiten direct de boot op te gaan. Aan de Canadase kant is dit de Hornblower, aan de Amerikaanse kant is het de welbekende Maid of the Mist, maar ja om nu daarvoor helemaal naar de overkant te gaan terwijl ze hetzelfde rondje varen. Met de lift wordt je naar beneden gebracht waar je op de boot kunt stappen. We zijn voorbereid en vervangen onze schoenen voor slippers en doen onze regenjassen aan. We krijgen ook nog zo'n mooie poncho, maar die laten we netjes opgevouwen zitten. We staan vooraan in de rij om de boot op te gaan, dus hebben een mooi plaatsje op het bovendek aan de achterkant van de boot. Bij de American Falls en Bridal Veil Falls is het nog goed te doen, maar bij de Horseshoe Falls krijgen we zoveel water op ons, het is net een keiharde regenbui, we vluchten dan ook snel naar het onderdek. Onze broeken en voeten zijn echt doorweekt, maar gelukkig hadden we onze slippers aan en korte broek, onze regenjassen hebben goed dienst gedaan, want ons bovenlichaam en de camera zijn nog helemaal droog. Voordat we weer naar boven gaan met de lift verschillen we onze slippers weer voor onze schoenen en laten we onze jasjes en broeken een beetje drogen. Als we weer boven zijn is het tijd om iets te lunchen. We halen een hotdog en wat te drinken en gaan lekker op een bankje in het park dit opeten. Beetje mensen kijken, Nederlanders spotten en genieten. Gisteren helemaal vergeten te vertellen. Worden we aangesproken door een stel Nederlanders in het allerbeste Engels, maar niet heus, of we een foto willen maken. Sebas antwoord netjes in het Engels dat hij wel even een foto zal maken, om het nog een beetje aan te dikken zegt hij ook nog even "please smile for me" en die Nederlanders maar lullen tegen elkaar..... Ik stond ondertussen een eindje verderop mijn lach in te houden, terwijl die Nederlanders dus helemaal niets door hebben en heel blij zijn met de foto. Hahahaha wat hebben wij gelachen zeg! Maar nu weer even terug naar vandaag, in het park zitten we dus te lunchen en helaas begint het steeds meer te betrekken en wordt het ook steeds kouder. We hebben onze fleecevesten en regenjassen alweer aan tegen te koud. Het is inmiddels 14.30 uur en we hebben het allebei hier wel gezien en hebben het koud. We beslissen dan ook om op ons gemak terug te lopen naar het hotel. Ik heb ook al een paar dagen last van mijn darmen, dus is het ook wel fijn om even op onze kamer te zijn met een wc in de buurt. Terug bij het hotel halen we nog wat drinken en koekjes bij de supermarkt naast het hotel. Ik ga lekker terug naar de kamer en Sebas loopt nog even naar de comicstore, die we vanochtend al hadden zien zitten. We blijven vanavond lekker dicht bij het hotel en eten bij Doc Magillligan's een restaurant en Irish pub dat direct aan het hotel vast zit en we binnendoor kunnen bereiken. Wat een geweldige sfeer hangt hier en wat hebben we weer lekker gegeten. Jammer genoeg gaan we morgen alweer verder met onze reis, anders hadden we hier zeker nog een keer gaan eten. Morgen gaan we op tijd weg om richting de Amish te gaan, we hebben een rit van ongeveer 6,5 uur voor de boeg naar het plaatsje Paradise. Ben benieuwd wat we daar weer allemaal gaan mee maken en hoeveel we van de Amish te zien gaan krijgen. Tot snel weer!

PS: terwijl ik dit schrijf en op ons blog zet is onze kleine meid alweer gewoon 1 jaar. Lieve Kayleigh, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!! Helaas kunnen we er niet bij zijn, maar denken wel aan je! X

• 06 Juni 2014 - 06:22

Kayleigh:

Dank je wel lieve tante Caroline en ome Sebastien! Ik ga er een knalfeestje van maken :)

Tot snel en een dikke kus voor jullie!

Xxxxx Kayleigh

• 06 Juni 2014 - 10:39

Ton En Cobie:

Wat een belevenis die watervallen. Lijkt me fantastisch dat mee te maken. En nu op we naar de Amish. Ben benieuwd wat jullie daar te zien krijgen en voor elke voorvallen meemaken. Hoop dat het snel beter gaat met je darmen. Goede reis! Groetjes Ton en Cobie

• 09 Juni 2014 - 19:01

Bert,maja En Sandra Kerstens:

Hallo Sebas en Carolien Heel leuk om jullie reisverslagen te lezen, we lezen dat jullie intens genieten en het eten heerlijk is, en van de watervallen hebben genoten. Groetjes van ons Bert,maja, sandra.