Dinsdag 3 juni 2014 - Eerste rijdag - Reisverslag uit Corning, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 juni 2014 - Eerste rijdag - Reisverslag uit Corning, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 juni 2014 - Eerste rijdag

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Corning

Vandaag staat onze eerste rijdag op het programma, maar we moeten eerst nog de huurauto ophalen. Na het ontbijt gaan we om 09.15 uur met de koffers op weg naar Hertz om onze huurauto op te halen. Het is een wandeling van circa 20 minuten, maar het is goed te doen met onze koffers (gelukkig zitten we nog in het begin van onze vakantie en zijn onze koffers nog niet heel zwaar). We krijgen een zilverkleurige Ford Fiesta sedan, deze kennen we in Nederland als een Ford Focus sedan. Om 10.30 uur begint onze trip richting Corning. Het landschap is heel heuvelachtig en is erg mooi om door heen te rijden. Na bijna 2 uur rijden maken we onze eerste stop en eten we even wat bij de McDonalds, blijft toch fijn om iets bekends te zien. De trip naar Corning is bijna 600 km dus we gaan dan ook weer snel verder zodat we niet heel laat in Corning zullen zijn. We zijn nog maar net onderweg als we richting hele donkere wolken rijden en ja hoor de eerste fikse regenbui krijgen we al op ons dak. Dit gebeurt hierna nog 2 keer maar dan hebben we voorlopig de donkere wolken achter ons gelaten. Gelukkig blijft de temperatuur wel gewoon goed. Onderweg tanken we nog even, we denken dat we het wel kunnen haken, maar toch maar even voor de zekerheid. Om 17.15 uur parkeren we de auto bij het Radisson hotel in Corning. De kamer die we hebben gekregen is erg mooi en we kijken er al naar uit om hier heerlijk te gaan slapen. Maar eerst moeten we nog even eten, we komen terecht bij een gezellig eettentje. We kiezen niet voor een burger maar voor een heerlijk stukje varkenshaas met aardappelpuree en groene asperges. Mmmmmmmmm, wat hebben wij zitten smullen. Als toetje nog even een ijsje halen bij Dippity Do Dahs......doe maar 1 bolletje ijs......tuurlijk lekker 1 bolletje want onze buik zit al zo vol van het eten. Tja en dan krijg je een bakje met 1 bolletje ijs......in Nederland kan dit bolletje ijs makkelijk doorgaan voor 5 bolletjes ijs, en dat voor maar $ 3,00. Met een overvolle buik zitten we nu op de hotelkamer en gaan we zo lekker even douchen en daarna door naar bed. Morgen gaat onze trip verder naar de Niagara Falls, een kleine 3 uur rijden.

• 04 Juni 2014 - 09:06

Cobie:

Fijn dat je een mooi hotel hebt,is toch altijd weer een verrassing,soms valt het mee en soms erg tegen,maar nu dus een mooi hotel en zo te horen heerlijk eten.
    Jammer van die buien,maar is het wel een mooie omgeving?
    Vandaag nog maar 3 uurtjes rijden.lekker genieten.
    Groetjes Ons

• 04 Juni 2014 - 18:51

Cobie En Ton:

Een mooi hotel dat is mooi meegenomen. Hoop dat jullie vandaag op jullie rit mooi weer hebben. Is gelukkig niet zo lang rijden. Jullie zullen nu wel onderweg zijn.. Ben reuze benieuwd naar het reisverslag van de Niagara watervallen. We wachten met spanning af. Groetjes van ons

• 04 Juni 2014 - 21:28

Nance:

Ice cream!!!! Lekker :)

Mooie groene omgeving waar jullie door zijn gereden? Ben benieuwd naar The Falls. Heb gehoord dat de Canadese kant the most impressive is!!!!