Donderdag 12 juni 2014 - Statue of Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Donderdag 12 juni 2014 - Statue of Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 juni 2014 - Statue of Liberty

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

12 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag kwamen we wat moeilijker op gang, het was voor ons doen ook een latertje gisteravond, maar wel supermooi. Om iets na 08.00 uur worden we wakker gebeld door de tandarts, waarom die mij nu weer bellen geen idee. Maar ze hebben ons wel wakker gebeld, vannacht maar weer het geluid uitzetten. We zijn allebei niet echt vooruit te branden dus zijn we ook niet echt snel op pad. Om 10.30 uur hebben we ons ontbijtje op en stappen we op de bus naar Battery Park. De bus doet er best een tijdje over voordat we er zijn omdat het erg druk is op de weg. Er vielen vanochtend een paar regendruppels, maar gelukkig is het ook bij dienaar druppels gebleven. In Battery Park ruilen we onze voucher om voor een ticket voor de ferry naar Statue Island en Ellis Island. Voordat we de boot op mogen moeten we nog door de controle en worden onze tassen gecontroleerd. Natuurlijk een goed iets want er gaan een hoop mensen naar Statue Island. Binnen 10 minuten is de ferry bij Statue Island. Ik dacht altijd dat het Vrijheidsbeeld veel groter zou zijn. Het is wel weer een mooie ervaring die we van ons lijstje kunnen afstrepen, een prachtig mooi Vrijheidsbeeld. We lopen een rondje om het Vrijheidsbeeld en maken de nodige foto's, vanaf hier is de skyline van Manhattan ook heel mooi. Helaas is het niet heel erg helder weer vandaag, maar dat geeft het ook weer iets mysterieus. We eten nog even iets op Statue Island, voordat we de boot weer terug nemen. We gaan bij Ellis Island niet van de boot af, er is hier niet veel te zien tenzij je dik betaald voor het museum. We blijven lekker zitten en laten ons weer op het vaste land bij Battery Park afzetten. Het is inmiddels alweer 15.15 uur en stappen weer op de bus om terug te komen bij Time Square. Helaas is het vandaag een stuk drukker op de weg dan gister en zijn dan ook pas om 16.45 uur bij Rockefeller Center. We stappen hier uit en lopen vanaf hier door naar Columbus Circle om daarna door te lopen naar de Apple Store. Ja, ja, de Iphone 5S is binnen hoor. Daarna nog even een bezoekje aan de Ugg store, maar daar nog niets gekocht, wel al wat moois gezien :-). We lopen het stuk terug naar Rockefeller Center, we hebben vanavond namelijk zin om sushi te eten. We hebben gisteren al een paar sushi als tussendoortje op en dit vraagt naar meer. We halen bij Yummi Sushi lekker een hoop maki's en wat te drinken en eten deze op het foodcourt op. Mmmmmmm, wat hebben we weer zitten smikkelen en smullen. Met een volle buik lopen we nog een rondje over Time Square. In het hotel regelen we vast de taxi voor zondag terug naar het vliegveld. Er staat een automaat/touchscreen waar je dit kunt regelen, wel zo makkelijk als dit allemaal van te voren geregeld is. We worden om 13.30 uur bij het hotel opgehaald en stijgen om 18.00 uur op vanaf Newark International Airport. We zullen dan maandagochtend om 07.30 uur weer landen op Schiphol. Maar gelukkig hebben we nog 2,5 dag te gaan, dus denken we verder nog niet aan de terugreis. Morgen gaan we nog even lekker shoppen en 's middags, 15.00 uur lokale tijd, natuurlijk ergens in een sportsbar de wedstrijd Nederland-Spanje kijken. Nu houden we het voor gezien en duiken we op tijd ons bedje in zodat we er morgen weer een leuke dag van kunnen maken.