Woensdag 17 augustus 2011 - Sanibel Island - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Woensdag 17 augustus 2011 - Sanibel Island - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 augustus 2011 - Sanibel Island

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

18 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Goh wat hebben we toch weer lekker geslapen vannacht, ondanks de hitte die we allebei uitstralen van de zon. Vandaag gaan we naar Sanibel eiland, maar we moeten eerst nog wel even ergens een ontbijtje scoren. Je kunt in het hotelrestaurant ontbijten, maar gisteren hebben we hier geluncht en die serveerster was zo ongelooflijk chagrijnig dat we het gewoon vertikken om daar nog iets te gaan eten. Dus stappen we in de auto om iets te zoeken waar we een ontbijtje kunnen scoren. We stoppen bij 2 supermarkten, waar we wel broodjes kunnen halen, maar geen koffie wat toch wel belangrijk voor Sebas is bij het ontbijt. Dus nog maar even verder zoeken. We stranden uiteindelijk bij de 7-eleven waar we croissantjes, donuts en koffie kunnen krijgen. Voor Caro is er zelfs chocolademelk van Nesquick, dus wat willen we nog meer. Na dit ontbijtje rijden we richting Sanibel Islands. We moeten $ 6,00 betalen aan tol om hier te komen, maar dan ben je ook op een heel mooi eilandje. We stoppen eerst nog even bij het informatiecenter om vervolgens naar een strandje te gaan om schelpen te zoeken. We zijn nog geen minuut op het strand of er breekt een flinke regenbui los, dus snel terugrennen naar de auto. Gelukkig duurt de bui maar 5 minuutjes en gaan we dus weer terug naar het strand. We gaan hier lekker een stuk lopen en strandjutten, op zoek naar de mooiste schelpen (gelukkig liggen er niet zoveel). Bij de strandjes is het betaald parkeren en we hadden voor 2 uur betaald, dan is het kwart over 1. Mooie tijd om ergens te gaan lunchen. We vinden een tentje langs de weg waar je verschillende sandwiches en burgers kunt bestellen. We kiezen allebei voor een chickensandwich. Na de lunch gaan we nog even bij een ander strandje kijken. Het is inmiddels weer helemaal opgeklaard, dus kunnen we lekker aan het strand zitten en de zee in. Deze duik in de zee was meer dan welkom, want de temperaturen lopen hier aardig op in de loop van de dag. Opeens was er wat drukte in de zee, want er zou iets verderop in het water zwemmen. Wij natuurlijk ook gelijk kijken wat er aan de hand is. Wat denk je......................zwemmen er 2 dolfijnen zo'n 30 meter uit de kust. Zo gaaf om deze in het wild te zien. Je zou er bijna naar toe zwemmen om ze even te knuffelen, maar hebben we natuurlijk niet gedaan. Na een uurtje kwamen er nog 2 dolfijnen langs de kust gezwommen, als je ze eenmaal hebt gezien ga je er ook op letten als je op het strand zit :-). Daarnaast vliegen er ook veel pelikanen over het water heen, ook erg grappig en mooi om te zien. Deze maken dan opeens een snoekduik om een vis te vangen. Na 2 uurtjes hier aan het strand loopt onze parkeerticket weer af en is het inmiddels 4 uur, dus gaan we lekker richting het hotel. Hier nemen we even een douche om daarna maar weer eens te gaan eten. We hebben gisteren al het restaurantje gezien waar we willen eten dus hoeven er alleen maar heen te rijden. Sebas heeft hier een lekker stuk zalm gegeten en Caro een stuk spareribs met een paar garnalen erbij, dit was echt een goede keuze dus denken dat we hier morgen weer terug komen. Tijdens het eten kwamen er langzaamaan hele donkere wolken richting onze kant. Tegen de tijd dat we wilden betalen kwam er een harde wind opzetten en kon de storm ieder moment los barsten. Nu zitten we inmiddels alweer op onze kamer in het hotel en de storm is nog steeds niet losgebarsen. Wie weet drijft de storm wel over..................als het maar niet morgen nog gaat vallen, dan liever vannacht. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, we willen in ieder geval wel een mooie strandwandeling gaan maken. Tot morgen maar weer...............................met de nieuwe belevenissen van Caro en Sebas!

• 18 Augustus 2011 - 07:00

Cobie:

hoi
    jullie zijn volgens mij al lekker bruin geworden.want dat gaat meestal heel hard zo aan zee.
    blijven jullie hier nog even of gaan jullie verder naar beneden?
    gr.mamsie

• 18 Augustus 2011 - 08:10

Robin:

Wel minder zeg dat het af en toe regent, maar na regen komt zonneschijn :)

• 18 Augustus 2011 - 19:59

Luigi:

Ach hier regent het ook zo af en toe joh. Is ook wel lekker verfrissend toch?!
    Hopelijk is het morgen weer droog bij jullie en kunnen jullie weer veel leuke dingen gaan doen!