Vrijdag 19 augustus 2011 - Naar Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Vrijdag 19 augustus 2011 - Naar Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Vrijdag 19 augustus 2011 - Naar Key Largo

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

20 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Key Largo

Vandaag hebben we weer een ritje voor de boeg staan van Fort Myers Beach naar Key Largo. Volgens de navigatie doen we er 5 uur over als we via de Everglades rijden. Dat betekent dus op tijd uit bed en uiterlijk 9 uur in de auto zitten. Om half 8 gaat de wekker, even de laatste spullen in de koffer doen en daarna op een ontbijtje uit bij de 7 eleven. Gelukkig zit de 7 eleven aan de overkant van de weg dus hoeven we niet zo ver te lopen voor ons ontbijtje. We ontbijten aan 1 van de picknicktafels bij het hotel. Wel lekker in de schaduw want 's ochtends vroeg is de temperatuur al lekker hoog. Na het ontbijt even uitchecken en dan snel de auto in, het is dan iets voor 9 uur. We hebben besloten om niet via de tolweg te rijden naar Key Largo maar echt de weg dwars door de Everglades te nemen, wie weet wat we nog allemaal zien onderweg. En dat hebben we gemerkt......... We waren nog maar net de Everglades in gereden of er lag al een dood gordeldier aan de kant van de weg, vervolgens nog een dode slang, alhoewel Caro deze liever dood dan levend ziet vinden we het wel erg dat deze is overreden. Na een tijdje reden we langs een riviertje dat door de Everglades heen loopt. We zeiden nog tegen elkaar dat hier de alligators wel niet zouden komen, maar nog geen tel later zien we opeens een alligator zwemmen. Sebas zag er later nog eentje zwemmen. Dus die kunnen we ook aan ons lijstje met dieren in het wild toevoegen. Nadat we de Everglades weer zijn uitgereden krijgen we een flinke regenbui op onze kop, gelukkig zitten we in de auto alleen rijden gaat niet echt lekker meer. Gelukkig heeft iedereen er last van en rijden we stapvoets rustig aan verder. Het blijkt een plaatselijke bui te zijn en we rijden er dus snel weer uit. Hopelijk blijft het bij deze ene bui. Helaas was dat valse hoop, want nadat we ingecheckt hadden in ons hotel in Key Largo kregen we alweer de volgende bui over ons heen. Deze duurde helaas wel langer en we zijn uiteindelijk maar door de regen op een lunch uitgegaan. We hebben heerlijk gegeten bij een tentje verderop, Chubs Wings en Subs, Sebas had een lekker hamburger en Caro een hot dog. Na deze lunch hadden we weer nieuwe energie, alleen helaas het regende nog steeds, dan maar even de K-mart onveilig maken. Maar na dit gedaan te hebben regent het nog steeds. Laten we dan toch maar vast een kijkje gaan nemen bij het John Pennekamp State Park. Hier moeten we $ 9,00 entree betalen, wat we eigenlijk iets te veel vinden om er alleen even een kijkje te nemen, dan doen we dat morgen wel als we er wat langer heen gaan en het droog weer is. Dan maar richting het Harry Harris Park. Hier hoeven we gelukkig niet te betalen, maar is het een trieste bedoening. Ja ja, ik weet dat wanneer het regent alles er triester uit ziet, maar hier was het echt triest ook als het zonnetje had geschijnt. Het was in ieder geval niet wat wij ervan hadden gehoopt dat het zou zijn. Wij dachten er een strandje aan te treffen, maar het waren alleen maar rotsen en een plaats om je boot in het water te laten. Dus maar weer terug richting het hotel en een plekje zoeken om vanavond iets te eten. Achter het hotel ligt restaurant Coconuts, dit ziet er wel aardig uit en hebben ze ook wel een aardige menukaart. Dit gaat hem dus worden.........met onze kortingsbon van 10% in de hand gaan we richting Coconuts. We hebben alleen niet meer erop gelet of de 10% korting ook verrekend is, oeps foutje :-). Na het eten zijn we, eindelijk weer eens, een koffie bij de Starbucks gaan drinken. Deze zit hier schuin tegenover het hotel. Helaas moet je er wel met de auto heen, want de weg is zo druk en er zit geen voetgangersoversteekplaats. Het is dan trouwens wel droog, dus we hadden eventueel heen kunnen lopen als het veiliger was geweest om over te steken. Maar veiligheid gaat voor alles he! Nu zitten we weer op onze kamer het verslagje te schrijven en uit te zoeken wat we nu eigenlijk allemaal kunnen doen bij het John Pennekamp State Park. Wat we zullen gaan doen lezen jullie pas morgen weer, want we weten het zelf nog niet precies..........

• 20 Augustus 2011 - 05:42

Robin En Nance:

Wel een leuke rit om zo te lezen, veel gezien. Jammer van de regen. Hier word het weekend heerlijk met zo'n 25 graden.

• 20 Augustus 2011 - 06:30

Cobie:

hoi wat jammer van de regen,maar dat heb je niet in de hand.en iedereen heeft er dit jaar last van,maar verder is het wel mooi toch?
    veel plezier vandaag.'gr.mamsie

• 20 Augustus 2011 - 07:14

Manfred & Bries:

Starbucks zit ook vaak in andere winkels, zoals Barnes & Nobles, Supertarget.

Mochten jullie naar Key West gaan, dan is het heerlijk eten bij het Hard Rock Café. En ga dan ook zeker genieten van de zonsondergang en het zuidelijkste punt van Amerika bekijken.

• 20 Augustus 2011 - 09:53

Ton En Cobie:

Wat een belevenissen allemaal. Zo leuk om dat te volgen. Eén groot avontuur. Zonde van die regenbuien, maar na regen komt ..... Groetjes