Zaterdag 20 augustus 2011 - Snorkelen Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zaterdag 20 augustus 2011 - Snorkelen Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zaterdag 20 augustus 2011 - Snorkelen Key Largo

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Key Largo

Wauw, wat hebben we weer een mooie dag achter de rug. Helaas werden we wel wakker gemaakt door onze buren, Nederlanders met 2 kinderen welke vanochtend om half 8 al ruzie hadden. Dan nog even de vader er tussendoor die met harde stem orde in de chaos probeert te scheppen. En bedankt dan ben je dus gelijk wakker. We zijn alleen niet direct opgestaan hoor, het bed was nog veel te lekker om nog even te blijven liggen. Tegen 9 uur gingen we dan ook pas op een ontbijtje uit, uiteraard bij de Starbucks die schuin tegenover het hotel zit. Hierna zijn we even langs het haventje gelopen direct naast het hotel. Hier zat een informatiepunt van Reef Roamers welke snorkeltochten organiseert. Na wat informatie te hebben gekregen hebben we ons ingeschreven voor de boot van half 1. We moeten om 12 uur aanwezig zijn en hoeven dan ook pas te betalen, ze willen namelijk eerst afwachten wat het weer gaat doen. Na die harde regenbuien van gisteren ziet het er vandaag weer goed uit. Het zonnetje schijnt, in de lucht nog wel wat wolken, maar droog. Om 12 uur is het gelukkig alleen nog maar beter geworden en de boot vaart dan ook gewoon uit. We mogen mee op de Quiksilver, een catamaran van circa 15 meter. We varen in 40 minuten naar onze eerste stop bij het John Pennekamp Coral Reef State Park. Hier mogen we in het water springen om een uur te snorkelen. Bril, snorkel en vinnen hebben we direct in het begin al gekregen. Verplicht is om een soort zwemvest te dragen als je het water in gaat, dus doen we die ook maar gewoon aan. We nemen de ladder om in het water te komen. Sebas heeft nog niet echt eerder gesnorkeld en heeft na een paar minuten al het gevoel dat het niets voor hem is. Dus hij gaat weer naar de boot terug, Caro gaat verder het rif ontdekken. Er zwemmen verschillende soorten vissen en het koraal is erg mooi om te zien. Helaas hadden we al een waarschuwing gekregen dat er vandaag veel kwallen zwemmen, dus opletten waar je zwemt. Na ongeveer 3 kwartier is Caro weer terug bij de boot en langzaamaan komt iedereen weer terug bij de boot. Er zit een groep van ongeveer 8 japanners bij ons op de boot, geen van allen heeft echt ervaring met het snorkelen en er zijn dan ook al een paar meiden goed te grazen genomen door de kwallen. Op naar de tweede stop, deze ligt op 15 minuten varen van de eerste stop. Sebas besluit het niet meer te proberen en blijft lekker vanaf de boot Caro volgen. Op deze plek is het rif iets dieper dan op de eerste plek, maar Caro vindt dat de eerste stop mooier was. Hier is natuurlijk ook heel veel te zien, maar bij de eerste stop waren veel meer mooie gekleurde vissen te zien. Na 20 minuten begint Caro een beetje moe te worden in haar benen en besluit terug te zwemmen naar de boot. Bij de boot aangekomen zwemmen er zo'n 30 kwallen bij de boot en bij het trapje. Op goed geluk dan maar in 1 keer snel doorzwemmen naar het trapje en hopen dat je niet gebeten wordt door een kwal. Gelukkig heeft Caro het er goed afgebracht en is ze niet gebeten. Andere mensen brengen het er slechter vanaf om weer terug te komen en hebben aardige beten op hun rug en benen. Gelukkig is Susan (eerste matroos) aan boord om de kwallenbeten te behandelen. Na deze tweede stop is het tijd om weer richting de haven terug te varen. Om kwart over 4 zijn we weer terug bij de haven, direct naast het hotel. We besluiten om nog even een duik in het zwembad te nemen voordat we gaan douchen om ergens wat te gaan eten. Vandaag eten we lekker weer bij Chubs, gisteren hebben we daar geluncht, een erg leuk tentje waar je goedkoop lekker kunt eten. En natuurlijk als toetje nog even koffie drinken bij Starbucks. Morgen gaan we alweer naar onze laatste stad die we deze reis bezoeken, Miami. Het is vanaf Key Largo 109 km. rijden dus lekker een kort ritje voor de boeg. We willen dan ook niet extreem vroeg vertrekken, maar eerst lekker uitslapen en ontbijten en dan zien we wel hoe laat we morgen wegrijden.

P.S. Broertje, van harte gefeliciteerd!!! Het is bij jullie namelijk al 21 augustus nu ik dit schrijf :-)

• 21 Augustus 2011 - 06:56

Robin:

Hey zusje en zwager bedankt voor de felicitaties en we gaan er een mooie dag van maken :)

• 21 Augustus 2011 - 07:19

Cobie:

wat leuk dat je gesnorkelt hebt,was zeker weer even wennen.
    fijne reis en tot morgen,
    gr. ma