Donderdag 18 augustus 2011 - Strand Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Donderdag 18 augustus 2011 - Strand Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 augustus 2011 - Strand Fort Myers

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

19 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Wat hebben we een relaxte dag achter de rug. We hebben heerlijk uitgeslapen tot kwart voor 9, daarna even een ontbijtje gehaald bij de 7 eleven en opgegeten bij 1 van de picknicktafels bij het hotel. Vervolgens een lange strandwandeling gemaakt richting het centrum van Fort Myers Beach. Bij de toegang naar de stranden staan steeds borden dat je bij het waden in het water moet opletten voor pijlstaartroggen. Dus wij hebben alle dagen al goed opgelet, maar niets gezien. Tot vandaag..........we liepen lekker langs de kant van het water en opeens zagen we 2 roggen op nog geen 3 meter afstand zwemmen in het water. Wij vinden roggen allebei enorm mooie beesten, hoe ze elegant door het water zwemmen, dus hebben even een tijdje staan kijken. Toen we een stukje verder liepen zagen we er nog een aantal, eigenlijk een raar idee dat ze zo dicht bij de kant zwemmen en dat je daar zelf ook zwemt. Maar daar moet je dan maar niet te veel over nadenken, dus dat hebben we ook niet gedaan. Uiteindelijk zijn ze niet gevaarlijk zolang je maar niet boven op ze gaat staan, dus gewoon lekker laten zwemmen en even opletten als je het water in loopt. Vandaag zijn we ook verder gegaan met onze speurtocht naar de sanddollar, een verwant van de zeeegel (opgezocht op wikipedia). Helaas hebben we geen dode gevonden langs het strand, wel stukjes ervan. In het water hebben we echter nog wel levende gevonden, maar we zijn niet van plan om iets levends dood te maken. Daarnaast staat er hier een flinke boete op het levend verzamelen van schelpen e.d. Dus laten we ze lekker in de vrije natuur, waar ze horen, maar we hebben ze wel gezien. Na deze heerlijke strandwandeling zijn we een hapje gaan eten bij de McDonalds, daar zijn we nog niet zo vaak geweest deze vakantie, dus vonden wij dat het moest kunnen. In het centrumpje van Fort Myers Beach hebben we nog even een shirt voor Sebas gekocht welke hij in het water kan aanhouden. Zij schouders zijn echt even aan rust toe m.b.t. de zon, dus dan maar een shirtje aan. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel om daar weer lekker het strand op te gaan. Het water is hier echt lekker warm en je rent dan ook zo de zee in, wel even opletten op roggen :-). Vanavond weer lekker gegeten bij hetzelfde restaurantje als gisteren. Heerlijk allebei vis gegeten,w at ook niet anders kan als je zo dicht bij de Golf van Mexico zit. Op de terugweg hebben we de auto nog even vol getankt, want morgen gaan we op weg naar Key Largo. Van de man bij het tankstation hebben we begrepen dat ook daar momenteel hurricane season is en dat er gisteren op de Keys een aardige storm heeft gewaaid. We zijn dus benieuwd wat we daar gaan aantreffen. We willen morgen uiterlijk om 9 uur wegrijden, het is zo'n 5 uur rijden, dan zijn we er in de loop van de middag. Tot in de Keys.............

• 19 Augustus 2011 - 05:14

Cobie:

hoi
    wat een leuke foto's.staat gezellig bij je verslag,hebben we een goede indruk hoe jullie het beleven.
    goede reis vandaag.gr. mamsie

• 19 Augustus 2011 - 05:44

Nance:

Weet je hoe gaaf het is om met die pijlstaartroggen te zwemmen? Heb ik ook gedaan, het is zo gaaf maar ook zo apart!
    Hurricane season is het in heel Florida, dus niet alleen op de Keys ;)

Geniet van jullie trip naar Key Largo!

• 19 Augustus 2011 - 06:47

Robin:

Gaaf zeg dat je pijlstaartroggen hebben gezien van zo dichtbij.
    Succes op weg naar Key Largo!

• 19 Augustus 2011 - 09:13

Louis:

Ik hoor het al, dat is niets voor mij met al die beesten in het water...kans is te groot dat ik op een sanddollar ga staan ;-)