Zaterdag 13 augustus 2011 - New York City/Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 augustus 2011 - New York City/Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 augustus 2011 - New York City/Orlando

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag is ons laatste dagje in New York, wat hebben we al veel gezien en beleefd de afgelopen dagen, maar 1 ding willen we graag nog zien, the American Museum of Natural History. Dus dit staat voor vandaag op de planning. We zitten met het hotel naast het museum dus hoeven we vandaag niet ver te lopen. Na ons ontbijt checken we eerst uit bij het hotel. Ze hebben gelukkig een plek om onze koffers neer te zetten, dus kunnen we op pad. Om 10 uur gaat het museum open, als we om kwart voor 10 aankomen is het al lekker druk bij de entree. Gelukkig loopt het goed door en zijn we snel binnen, waar we gelijk oog in oog staan met een dino. Nog niet Rexie, maar wel een enorm skelet staat voor onze neus. Na kaartjes te hebben gekocht kunnen we op onderzoek uit. We bekijken de plattegrond en besluiten eerst naar de bovenste, 4de, verdieping te gaan. Hier staan namelijk de dinosaurussen. Wauw wat is dat indrukwekkend om te zien en wat hebben ze veel skeletten gevonden. In de laatste zaal staan we oog in oog met het skelet van Rexie en een skelet van een baurosaurus. Erg indrukwekkend allemaal om te zien. We hebben tot half 3 de tijd om het hele museum te zien en tussendoor te lunchen. Dit betekent dat we ongeveer 1 uur per verdieping hebben. Dus op naar de volgende verdieping. Ze hebben in het museum veel opgezette of neppe dieren staan die nu nog leven en we gewoon ook in de dierentuin kunnen zien. Dus deze stukken zijn we snel doorgelopen. Verder is er heel veel getoond van de verschillende landen en mensen van de wereld. Het universum is ook erg leuk om te zien wat ze hier allemaal van weten. En natuurlijk hebben we ook de grootste meteoriet gezien die er ooit is gevonden. Om kwart over 2 hebben we alles gezien van het museum en besluiten we naar buiten te gaan. Helaas staat het beeld van Theodor Roosevelt in de steigers en helemaal ingepakt, wat dus geen mooie foto oplevert van de voorkant van het gebouw. Dus deze hebben we dan ook niet gemaakt. Voordat we terug gaan naar het hotel om onze koffers op te halen en te wachten op de taxi halen we nog even koffie bij de Starbucks en drinken het op in het park van het museum. We zien dan al een taxi voor het hotel stoppen en het lijkt erop dat deze voor ons is. Als we teruglopen naar het hotel zien we een kaartje op het raam zitten met onze naam erop, dus snel de koffers pakken en op naar het vliegveld. De taxichauffeur vertelt ons onderweg nog wat over New York en om half 4 zijn we al bij het vliegveld aangekomen. We vliegen pas om 19.00 uur dus hebben we nog ruim de tijd om te eten en te relaxen. Het vliegveld is vergeleken met Schiphol erg klein, maar gelukkig hebben we ons kunnen vermaken tijdens het wachten. Om 18.20 uur mogen we boarden en om 19.00 uur stijgen we op. Om 21.15 landen we alweer in Orlando, we hebben een goede vlucht gehad ondanks dat de piloot ons waarschuwde voor een onrustige vlucht. De koffers lagen al snel op de band en konden we richting de huurauto's gaan. Ook hier ging alles vlot en om 22.30 waren we op weg naar onze huurauto, een zilverkleurige Ford Escape. Het hotel ligt op ongeveer 20 minuten rijden van het vliegveld af en we hebben een geweldig mooie kamer gekrijgen op de begane grond aan het zwembad. Dus we kunnen vanuit onze kamer zo het zwembad in rennen. Het is een prachtig mooi hotel met een hele mooie tuin erbij. We hebben hier nog even rondgelopen om lekker te ontspannen en zijn daarna onder de douche gegaan en naar bed.
Morgen eerst maar even lekker uitslapen en dan zien we daarna wel wat we verder gaan doen.

• 15 Augustus 2011 - 03:57

Nance:

Een lange maar wel mooie dag! Jammer dat Roosevelt in de steigers stond...

Ga nu maar lekker genieten van Florida, een heel stuk rustiger dan New York City ;)

• 15 Augustus 2011 - 06:43

Cobie:

dat hotel lijkt een beetje op dat in gran canaria? zoals ik het lees.
    hebben jullie weer geluk.
    gr.mamsie