Zondag 14 augustus 2011 - Shoppen in Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zondag 14 augustus 2011 - Shoppen in Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zondag 14 augustus 2011 - Shoppen in Orlando

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Zo ons eerste dagje in Orlando zit er alweer bijna op. Wat een dag zeg. We hebben eerst heerlijk uitgeslapen, om niet onze tijd te verslapen had ik voor de zekerheid de wekker op kwart voor 9 gezet en dat was maar goed ook. We lagen er gisteren ook pas laat in en na die drukke dagen in New York hadden we het wel even nodig om uit te slapen. Maar goed om kwart voor 9 dus uit bed en op zoek gegaan naar een ontbijtje. Bij het hotel, je kunt het bijna een resort noemen, zit een winkeltje waar je 's ochtends croissantjes, koffie, etc. kunt kopen en dan lekker buiten op het terras kunt opeten. Dus dat hebben we maar gedaan. De temperatuur is hier uitstekend alleen is er een hele hoge luchtvochtigheid, dus daar moeten we even aan wennen en ons tempo op aanpassen. We moeten nog bedenken wat we vandaag gaan doen dus gaan we naar het informatiepunt in het hotel en verzamelen de interessante foldertjes. Op de kamer hebben we besloten om richting het winkelcentrum Orlando Premium Outlet te gaan, niet zo ver van ons vandaan en zien we gelijk wat van de omgeving. Nance had ook al laten vallen dat dit een leuk winkelcentrum is, dus op naar het winkelcentrum. Ongeveer 15 minuten later staan we geparkeerd bij het winkelcentrum. Wat een gaaf om hier te winkelen zeg, de naam zegt het al outlet......., dus alle prijzen zijn ook echte leuke prijzen voor ons Nederlanders. We hebben dan dus ook nog even lekker geshopt. Caro Uggs gympies voor maar $ 50,00, een tas van Fossil voor maar $ 40,00 en een vest van The North Face voor $ 28,00, echte koopjes. Sebas heeft ook nog een vest van The North Face voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken, nieuwe fietskleding en wat shirtjes. Gelukkig zijn er ook stukjes overdekt in dit winkelcentrum, want opeens werd het donkerder en viel er een enorme bui, het leek wel een tropische bui. Voordeel is dat de temperatuur gewoon goed blijft. We waren van plan om de middag lekker bij het zwembad door te brengen alleen was het inmiddels al half 5 voordat we terug reden naar het hotel. Onderweg nog even snel een stop gemaakt bij de supermarkt om wat te drinken te halen voor vanavond. Vervolgens nog een bui op ons kop gehad. Het blijft nog steeds rommelen in de lucht en er hangen nog steeds donkere wolken, maar we lopen nog steeds in onze korte broek en korte mouwen. Net hebben we lekker wat gegeten in het restaurant bij het hotel. Eigenlijk wilden we naar ene midgetgolf gaan waar we ook gelijk bij konden eten, maar met die donkere wolken durven we het niet aan. Dus verschuiven we dit naar morgen. Morgen weten we nog niet wat we gaan doen. We hadden in gedachten om naar het Kennedy Space Center te gaan, maar na de folder te hebben gelezen weten we niet of het de moeite waard is om hiervoor ruim een uur in de auto te zitten. Dus wat we morgen gaan doen is nog niet zeker.................maar jullie lezen vanzelf wat het is geworden!

• 15 Augustus 2011 - 04:10

Nance:

Hahahaha, geweldig het shoppen he?! Alleen al daarvoor zou ik zo terug naar Florida vliegen!

Jammer vaan de bui, maar je hebt heel even wat verkoeling en, zoals je schrijft, de temperatuur blijft constant :D

Als ik een tip mag geven ;)... KSC (Kennedy) is leuk als de ruimtevaart je interesseert. Wij zijn er eens geweest omdat we dat park nog niet hadden gedaan. Maar als je er niet naartoe gaat mis je ook niks ;)
    Ik zou zeggen; ga genieten van 1 van de vele attracties in de omgeving van het hotel! Orlando heeft zoveel dingen te doen en te zien... Daar verveel je je voorlopig nog niet ;)

We lezen wel waar jullie zijn beland :)

Liefs,

• 15 Augustus 2011 - 05:26

Robin:

Hey. Volgens mij moeten jullie niet te lang daar blijven want dan kopen jullie alle outlets leeg hahahahaha

• 15 Augustus 2011 - 06:30

Cobie:

volgens mij blijven jullie enorm genieten van alles.
    jullie hebben zeker nog een week nodig als jullie thuis zijn om uit te rusten van deze vakantie.
    maar het blijft leuk.tot morgen.
    gr.mamsie

• 15 Augustus 2011 - 07:17

Manfred:

Merrit Island National Wildlife Refuge bij Titusville is ook een leuke aanrader. Dit kun je in combiantie doen met KSC; wij zijn geen ruimtevaartfanaten, maar vonden het toch wel interessant om te zien (bv. een echte Space Shuttle en te lezen over de geschiedenis van de ruimtevaart) en vooral de tour richting o.a. het lanceerplatform en de hallen waar men alles voorbereid. Tijdens onze vakantie vorig jaar hebben wij zelfs een echte lancering meegemaakt: machtig!! Maar je moet het niet zien als een attractiepark.

• 15 Augustus 2011 - 09:00

Ton En Cobie:

Wat een indrukken! Genieten jullie maar fijn. Wij leven met jullie mee, dankzij jullie verslagen. Heerlijk.
    Liefs van ons

• 15 Augustus 2011 - 09:12

Manfred:

Jeetje, wij herleven onze vakanties in Florida helemaal! Dus de aanraders blijven komen ..........

Voor straks in Fort Myers:
    www. gaeaguides.com
    Vanuit je kano kun je o.a. dolfijnen, manatees en andere mooie dingen zien. Vooral de manatees zijn enorm leuke dieren om te zien.

Hebben jullie al een Walmart Supercentre bezocht? Echt waar, van zulke grote supermarkten kunnen wij in NL alleen maar dromen.

• 15 Augustus 2011 - 09:32

Nance:

Ik ben het helemaal met Manfred eens; die Walmart Supercentres moet je gewoon bezoeken. Hahahahahha!

• 15 Augustus 2011 - 14:56

Broer/zwager:

Kijk maar uit dat je niet teveel koopt daar haha de verleiding lijkt me erg groot!
    Lijkt me heerlijk als je gewoon elke dag kijkt waar je zin in hebt om te gaan doen, dat is pas vakantie!

ps. het is hier vandaag best lekker weer...zonnetje en een graad of 20, best goed te doen aan de Brouwershof.