Donderdag 11 augustus 2011 - New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Donderdag 11 augustus 2011 - New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 augustus 2011 - New York City

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

12 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vannacht hebben we al heel goed geslapen, alleen een keer om half 5 wakker om vervolgens om half 8 wakker te worden van de wekker. Goh wat kan slapen en uitrusten toch lekker zijn. Met nieuwe energie en vol zin om meer van New York te zien gaan we op pad. Een ontbijtje en een koffie bij de Starbucks geeft ons nog meer energie om opnieuw richting Time Square te lopen. Naar Time Square is het 35 blokken lopen, ongeveer 3,2 km (hebben we nagekeken op internet). Waarschijnlijk verklaren al de New Yorkers ons voor gek en dat zijn we denk ik ook wel een beetje, maar ja het is wel de goedkoopste manier om New York te ontdekken. Op Time Square vinden we al snel iemand die ons tickets voor de hop on-hop off bus kan verkopen. We hebben besloten een 2 dagen ticket te nemen zodat we vandaag en morgen richting het zuiden van New York kunnen gaan, die afstanden zijn niet meer te voet af te leggen. Als eerste stappen we uit bij Chinatown. Helaas viel dit erg tegen en was het niet te vergelijken met San Francisco vorig jaar. Er hingen geen lampions aan de gevels, er waren alleen maar winkeltjes met echte rotzooi en we werden constant aangesproken om neptassen en -horloges te kopen. Dus snel maar weer naar de bus om naar de volgende stop te gaan, Ground Zero. Bij Ground Zero wordt je toch wel even stil, je realiseert je wat hier bijna 10 jaar geleden is gebeurd. Ze zijn inmiddels bijna op de helft met de bouw van de Freedom tower, maar voor de rest is het nog een grote bouwput. Bij het kleine stukje 9/11 museum wat er momenteel is hebben we een verzilverd boomblad gekocht. De opbrengst van de verkoop van deze boomblaadjes gaat naar de opbouw van WTC en het museum, dus een mooi gebaar van ons en we hebben een mooi stukje herinnering aan Ground Zero. Naast Ground Zero staat de St. Pauls Chapel, deze heeft wonderbaarlijk al 3 grote branden en 9/11 overleefd. De St. Pauls Chapel was na 9/11 de opvang voor de vele vrijwilligers. Hier konden ze even tot rust komen. In de chapel vindt je nog veel herinneringen aan de gebeurtenis van 9/11. Erg indrukwekkend allemaal en daar wordt je echt even stil van. We hadden vandaag ook nog naar het vrijheidsbeeld willen gaan, maar omdat het al 15.00 uur was voordat we bij Ground Zero weg gingen hebben we besloten dit morgen te gaan doen. We zijn dus lekker in de bus gestapt en hebben ons terug laten brengen naar Rockefeller Center, hier vandaan zijn we nog even bij wat winkeltjes op Time Square geweest om daarna weer terug te lopen naar ons hotel. We waren allebei blij dat we terug waren, want onze voeten konden gewoon echt niet meer. Vlakbij het hotel zit een eettentje, Uno, waar we gisteren ook hebben gegeten, dit was voor herhaling vatbaar dus vandaag maar weer geweest! Nu gaan we zo naar de Starbucks waar we gebruik kunnen maken van de gratis wifi en dus dit verslag op onze blog kunnen plaatsen. Nog 2 dagen in New York en morgen gaan we naar het vrijheidsbeeld! Ben benieuwd...............

• 12 Augustus 2011 - 07:13

Nance:

Geniet van het mooie NYC! Ground Zero lijkt ons idd ook impressive, goed voor een volgende trip naar USA ;)

Geniet nog ff van een paar daagjes NYC om daarna te gaan genieten van het warme en oh zo super FL!!!

• 12 Augustus 2011 - 07:14

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 12 Augustus 2011 - 07:18

Cobie:

jullie genieten met volle teugen,dat merk je aan het enthousiasme waarmee je je verslag schrijft.wij zijn weer thuis en hier is het waardeloos weer.hebben de trui weer aan.
    en het regent bah.
    gr. ma

• 12 Augustus 2011 - 07:42

Louis:

Hey zusje en zwager!!!
    Wat een mooie verslagen en wat een ervaringen!! Kinkt helemaal top, ik zie dat de temperatuur daar aardig oploopt naar de 30 graden, dus dat is ook een stuk beter dan regen! Enjoy!

By the way, ik had gisteren nog de hele dag een korte broek aan, dus weet niet waar ma het over heeft ;-)

• 12 Augustus 2011 - 08:27

Renske:

Wat een super tripjes al in die paar dagen! Met als hoogtepunten de bezoekjes aan de Strarbucks ;) die als een rode lijn door jullie verslagen loopt haha. Geniet er van!
    Idd wij houden gewoon stug onze korte broek aan hier, prima te doen hoor ;)

• 12 Augustus 2011 - 18:13

"Jan Doets" Drunen:

Hallo vakantiegangers!

Tipje: de meeste hotels hebben 'Business rooms' waar je gratis gebruik mag maken van desktops, dus mocht er geen gratis wifi zijn, is dit een mooi aternatief. Wij hebben altijd op deze manier in de hotels ons blog bijgehouden.

Ga zeker een dagje naar Key West; jullie kunnen zelfs (als jullie dit zouden willen) met de ferry vanuit Fort Myers Beach gaan. Maar vanuit Key Largo kan het uiteraard ook.

Ook een belevenis om te zien; de grote stapels schelpen op Sanibel Island!

In de Everglades kun je ook een mooie route fietsen (25km) in Shark Valley .... neem wel water mee op de fiets.

Aangezien jullie ook van shoppen houden; in Orlando heb je the Florida Mall. Hier zit o.a. Apple Store, M&M's winkel, Starbucks etc. En in Miami heb je BaySide Marketplace.

Gatorland in Orlando is ook leuk om te doen, maar het echte werk in de Everglades blijft natuurlijk het beste.

Houden jullie van wokken; stap dan eens bij Panda Express naar binnen. Yummie! Of een lekker stuk vlees; Out Back Steakhouse. Visje? Red Lobster is dan the place to be.

Mocht me/ons nog iets te binnen schieten, dan zien jullie wel een berichtje verschijnen.