Maandag 9 juni 2014 - Washington by bike - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Maandag 9 juni 2014 - Washington by bike - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Maandag 9 juni 2014 - Washington by bike

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteravond hoorden we regelmatig de politie, ambulance of brandweer langs komen dus dachten dat gaat nog wat worden vannacht. Maar we hebben toch lekker geslapen, ondanks dat we op een wat smaller bed lagen. Helaas hebben we geen ontbijt bij het hotel en is de dichtsbijzijnde StarBucks ook een eindje weg. Onze planning voor vanochtend is dan ook iets anders dan normaal. Er is vlakbij het hotel een station van Capitol Bike Share. We gaan dus eerst fietsen ophalen om dan op de fiets naar de StarBucks te gaan. Gelukkig hebben we de fietsen zo te pakken en gaan we op pad. Bij de StarBucks is het een zooitje en is het personeel niet zo vriendelijk. We nemen onze spullen dan ook lekker mee naar buiten en eten het daar op. Daarna gaan we met de fiets verder op pad. We halen weer een fiets op bij een station in de buurt en gaan eerst richting het Lincoln Memorial. Abraham Lincoln zit nog steeds mooi op zijn stoel, erg gaaf om dit beeld te zijn. We lopen vervolgens langs de reflection pool terug naar het Washington Monument, de obelisk. Inmiddels is het alweer 12.30 uur dus tijd om te lunchen. Langs de weg staan verschillende eetkraampjes en in het park staan vaste eettentjes. We halen een hotdog en wat te drinken en zoeken een bankje in het park uit om even lekker te relaxen. Het is vandaag weer een warme broeierige dag, dus goed eten en vooral drinken is belangrijk :-). Na een tijdje heerlijk in het park gezeten te hebben halen we weer bij een station een fiets op en rijden naar het White House. Je kunt er niet heel dicht bij komen, maar we kunnen wel een paar mooie foto's maken. Terwijl we staan te kijken stopt er een auto voor het huis waar honden uit komen gesprongen. De honden van de Obama's? Wie zal het zeggen. Bovenop het dak van het witte huis wisselen de scherpschutters net van wacht, normaal zou je niet eens zien dat ze er zitten, maar nu zagen we duidelijk dat ze er zitten. Na wat foto's en kijken gaan we weer terug om de fietsen te halen. Als we net weer op de fiets willen stappen wordt het hele verkeer plat gelegd, er komt een auto aan met beveiliging en begeleiding en rijdt richting het witte huis. Wie er in heeft gezeten blijft voor ons een vraag. We gaan op de fiets naar het U.S. Capitol. Hier zitten we een tijdje op ons gemak een beetje mensen te kijken en natuurlijk van de omgeving te genieten. Het is inmiddels alweer 15.00 uur geworden en lopen een stukje naar het treinstation van Washington, hier zit ook weer een fietsstation. Omdat de eerste 30 minuten gratis zijn probeer je steeds op tijd je fiets weer in een station te parkeren. Na 5 minuten kun je eventueel weer een fiets pakken of je loopt een stukje en neemt een fiets mee van een ander station. We gaan op de fiets weer terug naar het Washington Monument, hier laten we de fietsen weer achter. We halen wat te drinken bij 1 van de busjes met eten en drinken en gaan dan weer lekker het park in, even de schaduw op zoeken. Tegen 17.00 uur lopen we naar het Hard Rock café om daar een hapje te eten. Sebas kiest voor een burger met friet en ik kies voor een fish filet sandwich met friet. Zo dat doet ons wel goed na zo'n intensief en warm dagje. Tegenover het Hard Rock café ziet een fietsstation en er staan nog precies 2 fietsen. Die kunnen we dus mooi meenemen om terug naar het hotel te fietsen. We maken nog een tussenstop bij een klein supermarktje, de CVS, om te kijken of ze iets hebben wat we morgenochtend voor ontbijt kunnen eten. Helaas is deze CVS zo klein dat ze niet echt iets hebben. Morgen gaan we naar New York en willen we niet te laat vertrekken, dus als we iets te ontbijten hebben zou dat handig zijn. Helaas hebben we niets gevonden dus wordt het dan toch ontbijten bij de McDonalds, deze zit tegenover het hotel. Morgen dus op pad naar New York, we leveren de huurauto in bij Newark International Airport en nemen vanaf daar de taxi naar Manhattan. Op naar nieuwe avonturen in New York, the city that never sleeps!

• 10 Juni 2014 - 10:06

Ton En Cobie:

leuk hoor als je zo leest wat jullie allemaal meemaken. En met die fietsen is ook iets bijzonders, elk half uur van fiets wisselen, je krijgt er gewoon zadelpijn van.
    Het zou best Obama geweest kunnen zijn want hij was alleen in europa voor oa de 6 juni viering 70 jaar D-Day.
    Gelukkig hebben jullie nog steeds goed weer. en dan nu op naar New-York, dat wordt dus weer genieten, doen hoor, haha.
    liefs ton en cobie

• 10 Juni 2014 - 10:09

Ton:

Ik was bij Auf der Mühle hoor ik ineens Sebastien en Caroline hebben het wel heel leuk in Amerika, hè.
    Wat blijkt Nicky volgt jullie via Face-book ofzo. haha
    liefs ton

• 10 Juni 2014 - 12:34

Cobie:

Leuk hè ,op de fiets door de stad,enwat zie je dan veel.
    Moeten jullie nu Nog lang rijden naar New-York?
    Wat vliegt de tijd toch.
    Liefs Ons