Dinsdag 10 juni 2014 - The city that never sleeps! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 juni 2014 - The city that never sleeps! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 juni 2014 - The city that never sleeps!

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Om 07.30 uur gaat de wekker. We willen vandaag op tijd vertrekken naar New York, dus betekent het ook op tijd opstaan. Even aankleden en kijken of we aan de overkant bij de McDonalds een ontbijtje kunnen scoren. Ik kan jullie vertellen dat valt zeker niet tegen. We hebben allebei lekker 3 pannenkoekjes op, Sebas uiteraard met koffie erbij en ik met een lekkere aardbei-banaan smoothie. Terwijl we zitten te ontbijten begint het opeens keihard te regenen. Gelukkig hoeven we alleen maar de straat over te steken om weer bij het hotel te zijn. Goh, we zouden dit weer gisteren hebben gehad dan was Washington echt niets aan geweest. Nog even terug naar de kamer onze spullen ophalen en uitchecken dan kunnen we op pad gaan. Gelukkig zitten we snel weer op de snelweg en valt het qua drukte nog mee. Helaas krijgen we al snel via de navigatie door dat er kans op wateroverlast op de weg is. We hebben de melding nog niet gelezen of het begint te regenen, zo hard dar we bijna stapvoets rijden op de snelweg. Dit overkomt ons nog 2 keer maar dan lijkt het of we de buien achter ons hebben gelaten. We maken nog even een stop om te plassen en gaan dan snel weer verder. Om 13.35 uur komen we aan op Newark International Airport waar we bij de Hertz onze huurauto weer inleveren. Alle spullen eruit en met de shuttle naar de terminals, eens kijken of we daar een taxi kunnen vinden. Natuurlijk is dit geen probleem en zitten we om 14.35 uur al in een taxi op weg naar Manhattan, op weg naar ons hotel. Het Skyline hotel ligt aan 10th Aveneu 49th street, dit is 3 blokken ten westen van Time Square. Na een rit van 45 minuten worden we netjes bij het hotel afgezet. We krijgen een kamer op de vijfde en tevens bovenste verdieping. We hebben zelfs een kamer met een prachtig uitzicht, mooier kunnen we het niet hebben de laatste paar dagen van onze reis. We gaan maar gelijk op weg naar Time Square, heerlijk om hier weer te zijn. Het scheelt dat we al een keer in New York zijn geweest, want je kent nu al een beetje de weg. We halen bij een stalletje even een hotdog, want we hebben na ons ontbijt alleen nog wat granenkoekjes gegeten, maar voor de rest niet echt geluncht. Uiteraard maken we op Time Square een stop bij de Toys R Us. Sebas vindt al snel iets wat hij wil hebben. Het is inmiddels alweer 17.10 uur en hebben nog steeds wel trek. Hoogste tijd dus om op zoek te gaan naar een restaurant. We weten dat hier in de buurt een TGIF zit en weten dat we daar ook goed kunnen eten. Na een stukje terug lopen vinden we al snel de TGIF dus hop naar binnen en bestellen maar. We zitten aan een tafel aan het raam dus kunnen lekker naar buiten kijken en zien wat er allemaal langs loopt. Onze buurman vraagt opeens hoe de steak is en zo raken we met hem en zijn vrouw in gesprek. Hij heeft een Nederlandse achternaam, namelijk van Dorp. Hij vertelt al snel dat zijn opa in Brussel is opgegroeid en naar Amerika is vertrokken, vandaar deze achternaam. Na nog een tijdje gekletst te hebben besluiten wij om weer verder te gaan, we hebben heerlijk gegeten. We willen nog even naar de Lego winkel bij Rockefeller Center kijken. Daarna lopen we weer terug richting Time Square en lopen nog een stukje verder naar Midtown Comics, ook hier vindt Sebas nog wat dingen. Hoogste tijd nu voor een koffietje en dan terug naar het hotel. Het begint al te schemeren en dat geeft toch erg mooie foto's op Time Square. Dus blijven we hier nog even rondhangen. Om 21.00 uur zijn we dan toch terug op onze hotelkamer. We gaan zo even de planning maken voor de komende 4 hele dagen in New York, zodat we alles kunnen doen wat we willen doen. Nu is het tijd om te douchen en dan lekker te gaan slapen in the city that never sleeps!

• 11 Juni 2014 - 10:39

Cobie:

Heel veel plezier.

• 11 Juni 2014 - 11:41

Robin:

Lekker hoor nog een paar daagjes genieten in NY.