Vrijdag 12 augustus 2011 - New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 augustus 2011 - New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 augustus 2011 - New York City

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

13 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben vannacht heerlijk in 1 stuk doorgeslapen en om half 8 werden we wakker van de wekker. Onze spieren doen pijn en onze voeten protesteren, maar we hebben nog een mooie dag in New York te gaan. Dus hup het bed uit en gaan met die banaan. Uiteraard beginnen we onze dag met een ontbijtje bij Starbucks, maar dat hoef ik onze trouwe lezers niet meer te vertellen. Vandaag zijn we langs Central Park naar Time Square gelopen. Nu hebben we alle routes gehad om bij Time Square te komen. Op Time Square nemen we de bus richting Battery Park zonder dat we bij andere stops uitstappen. Bij Battery Park zien we al direct een lange wachtrij staan. Eerst maar eens checken waarvoor deze wachtrij is. Het blijkt de wachtrij te zijn voor de boot naar het vrijheidsbeeld. Ze zeggen dat het een wachtrij is van 1,5 uur, maar als we het aantal mensen zien en zien hoeveel mensen er op een boot gaan is het zeker een rij van 3 uur wachten. We besluiten samen dat we geen zin hebben om 3 uur lang in de brandende zon in de rij te gaan staan. We lopen nog wat rond in Battery Park en maken de nodige foto's van afstand van het vrijheidsbeeld. De volgende busstop is Pier 17, hier zijn we gisteren ook al langs gereden met de bus en willen we graag even een bezoekje brengen. Dus op naar bus en naar Pier 17. Bij Pier 17 nemen we eerst een stuk pizza als lunch, het is inmiddels 12.30 uur dus het kan wel weer. Pier 17 doet ons denken aan Santa Monica pier in LA. Er hangt hier een zelfde sfeertje, leuke winkeltjes en kraampjes op de pier. Er zit ook een winkelcentrum bij dus dit ook maar even bekijken. Vanuit het winkelcentrum heb je een geweldig uitzicht op Brooklyn bridge, met hierachter Manhattan bridge en daarachter weer Williamsburg bridge. Dus een mooi fotomomentje. Nadat we alles bekeken hebben pakken we de bus weer richting Time Square. Op Time Square aangekomen bekijken we nog wat winkeltjes en gaan we op zoek naar de Nikestore. Helaas hebben ze bij de Nikestore niet de spulletjes van Livestrong die Sebas graag zou willen kopen, dus maar weer terug naar Time Square en naar de bus die ons vlakbij het hotel kan brengen zodat we het hele stuk niet meer terug hoeven te lopen. We worden door iemand van de busmaatschappij naar een opstappunt van de Uptownloop gestuurd. Helaas hebben we het juiste punt niet gevonden en zagen we ook geen bussen rijden op de route volgens het kaartje. Het gevolg hiervan is dat we dus weer het hele stuk terug zijn gelopen naar het hotel. Onderweg hebben we nog wel even een stop gemaakt om iets te eten. We hebben een hamburger met patat gegeten bij Shake Shack, echt de lekkerste hamburger ooit hier gegeten, dus een aanrader! Het is vanaf hier gelukkig nog maar een klein stukje lopen naar het hotel waar we onze voeten hebben bevrijd van onze schoenen. Onze benen hebben ook een beetje rust verdiend dus hebben we ze die even gegeven. Nu zitten we bij de Starbucks waar we gebruik kunnen maken van gratis wifi. Dus hier zit ik nu te tikken als een echte tikgeit om jullie weer op de hoogte te brengen van al onze belevenissen. We hebben morgen nog iets meer dan een halve dag in New York. We willen morgen naar het American Museum of Natural History om te kijken wat voor bijzonderheden ze hier allemaal hebben. Dit ligt direct naast het hotel, dus hoeven we niet ver voor te lopen. Uiterlijk 12 uur moeten we uitgecheckt zijn in het hotel, maar we kunnen onze koffers achterlaten in een ruimte van het hotel. Om 15.00 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld LaGuardia gebracht. Om 19.00 uur vertrekt onze vlucht, DL1485, richting Orlando waar we om 21.50 uur zullen landen. Ik weet dus niet of het lukt om morgen alweer een stukje te plaatsen, maar als het lukt doen we dit en anders wordt het waarschijnlijk zondag. We melden ons snel weer!

• 13 Augustus 2011 - 05:26

Robin & Nance:

Hey. Wat hebben jullie een paar mooie dagen gehad in NY. Veel gezien zeg. Jammer dat jullie niet naar het Vrijheidsbeeld konden omdat het zo druk was. Dat maar voor de volgende keer dan ..... :). Maar een prettige vlucht.
    Groetjes Robin en Nance

• 13 Augustus 2011 - 06:56

Cobie:

goedemorgen ,bij ons is het nu 9.00 uur.wat gaat de tijd toch snel he.gaan jullie vandaag alweer naar orlando.maar jullie hebben er wel van genoten zo te horen,maar ja die arme voeten.....wij gaan vandaag nog naar de verjaardag van Larissa,die word vandaag 14 alweer. ze is donderdag thuis gekomen uit Frankrijk en volgens oma heeft ze het goed naar de zin gehad. oja, en kenny is weer single.
    gr. mamsie

• 13 Augustus 2011 - 08:52

Manfred:

Have lots of fun in the Sunshine State!

"Jan Doets" uit Drunen