Maandag 2 juni 2014 - Downtown Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Maandag 2 juni 2014 - Downtown Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Maandag 2 juni 2014 - Downtown Boston

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Boston

We zijn vandaag alweer iets later wakker geworden dan gisteren, het was vandaag 07.15 uur. Vandaag gaan we richting downtown Boston en willen we een stukje van de Freedom trail lopen. We besluiten om te gaan ontbijten en daarna direct door te lopen. Om 9.00 uur hebben we ons ontbijtje op bij StarBucks en gaan we aan de wandeling beginnen. We lopen via de autohuur, waar we legen onze huurauto moeten ophalen, en Chinatown naar downtown toe. Helaas stelt Chinatown niet zoveel voor. De Freedom trail is te herkennen aan de rode lijn die op de weg de richting aangeeft naar de volgende bezienswaardigheid. We komen langs een oud kerkhof waar we toch even stil staan en een paar foto's maken. Na nog een stukje verder lopen staan we opeens al bij Quincy Market, deze stond ook op ons lijstje vandaag. Quincy Market is heel gaaf, van oudsher is dit een de marktplaats. In her gebouw zitten nu alleen maar eetstandjes naast elkaar, je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het er, vis, Grieks, sushi, pizza, pasta, koek, fruit, etc. Omdat het nog vroeg is besluiten we eerst nog een stukje door te lopen. Naast Quincy Market heb je ook nog de South en North Market, hier zijn allemaal winkels in gevestigd. Ook zit er een comicstore dus gaan we even naar binnen. Sebas vindt er nog een comic en een figuur, die hij graag wil hebben. We zijn inmiddels vlak bij de zee aangekomen en lopen op ons gemak nog even de haven in. Het is vandaag weer zo'n mooie dag, de zon schijnt lekker. Bij de haven ligt her Christopher Columbus Park, er liggen al meerdere mensen lekker in het gras. We gaan snel wat te eten halen bij Quincy Market en dan eten we dit lekker in het park op. Sebas kiest voor een bagel met roasted beef, ik kies voor een broodje met garnalen salade. Mmmm......lekker in het park hebben we zitten picknicken, schoentjes uit....lekker hoor. Hierna is het ook wel weer moeilijk om weer verder te gaan. Maar we moeten toch weer terug dus gaan we maar weer op pad. Onderweg komen we langs het kerkhof waar de ouders van Benjamin Franklin begraven liggen en nog enkele personen die de onafhankelijkheidsverklaring hebben getekend. Daarna maken we nog een tussenstop in het Boston Common park om vervolgens door de Public Garden te lopen. Hier vinden we nog een memorial voor de Boston slachtoffers van 9/11, uiteraard staan we hier nog even bij stil. We zijn nu al echt moe en de hitte begint vervelend te worden, de hoogste tijd dus om terug te gaan richting het hotel. Nog even een snelle tussenstop bij de H&M en de Barnes & Nobles en dan even uitrusten en opfrissen in het hotel. Vanavond weer heerlijk gegeten bij Uno, deze keten kennen we al van ons vorige bezoek aan New York, dus weten we al dat het goed is. Nu niet al te laat gaan slapen, want morgen staat er een rijdag op de planning. We halen 's ochtends onze huurauto op bij Hertz en gaan dan richting Corning, waar we 1 nachtje zullen overnachten om woensdag de rit te vervolgen naar de Niagara Falls. Hier zitten we aan de Canadese kant, dus moeten we ook de grens nog over....ben benieuwd of dat allemaal soepel wil gaan. Tot snel weer!

• 03 Juni 2014 - 10:07

Cobie:

Wat een leuk verhaal is het weer geworden,kreeg vandaag alle twee tegelijk,maar zo te lezen genieten jullie volop,doe je wel voorzichtig met de zon?maar je zit nu natuurlijk 2 dagen in de auto,dan kan je velletje een beetje tot rust komen.nog véél plezier.Gr.

• 03 Juni 2014 - 11:57

Robin:

Jullie zo te lezen wel genoten in Boston. Lijkt me ook een mooie stad.

• 03 Juni 2014 - 12:43

Antoine:

Leuke verhalen...... het begin is al goed !!