Zondag 15 juni 2014 - Bye bye New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zondag 15 juni 2014 - Bye bye New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zondag 15 juni 2014 - Bye bye New York!

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag is het alweer onze laatste dag en verlaten we New York om weer terug te keren naar Nederland. We hoeven pas om 12.00 uur uit te checken dus hebben we nog even de tijd. We gaan dan ook eerst even ontbijten. Het zonnetje schijnt alweer dus wordt het een ontbijtje buiten op het terras. Er staat nog wel een fris windje dus zoeken we een tafeltje uit de wind. Na het ontbijt lopen we terug naar het hotel, nog even plassen, koffers pakken en dan maar uitchecken. We kunnen de koffers voor $ 1,00 per koffer in het hotel laten, dus dat is wel handig. We lopen nog even naar Time Square toe om de tijd te doden tot de taxi komt. We worden om 13.30 uur opgehaald. Op Time Square is het weer een gezellige drukte, we lopen nog wat winkeltjes binnen en halen uiteindelijk onze lunch bij StarBucks, gewoon croissantjes in plaats van hotdogs of hamburgers. Het is bijna 12.35 uur dus wordt het tijd om terug te lopen naar het hotel, dan kunnen we daar nog even plassen en onze koffers ophalen. Als we bij het hotel aankomen staat onze taxi al te wachten, ruim 20 minuten te vroeg. We halen onze spullen op en gaan dan toch maar met de taxi alvast naar het vliegveld, want of we nu in het hotel nog even blijven hangen of wat langer op het vliegveld zijn maakt ook niets uit. De rit gaat heel snel en een half uur later stappen we al bij de vertrekhallen uit. Ruim 4 uur voor vertrek, dus we zijn wel heel erg op tijd. We kunnen gelukkig al na 15 minuten wachten inchecken, dat scheelt weer met de koffers sjouwen. Sebas heeft het voor elkaar gekregen om op 22,5 kilo te komen, we mogen 23 kilo per persoon meenemen, dus dat is erg netjes. Zelf zit ik op 18,5 kilo, maar heb dan ook niet zoveel gekocht. Na het inchecken gaan we maar gelijk richting de gate. Newark International Airport is een relatief klein vliegveld, dus is er ook niet zo veel te doen en de winkeltjes zijn ook beperkt. Na de controles komen we bij het gedeelte van de gates, er zijn 3 verschillende restaurantjes. We gaan lekker bij het sushi restaurant zitten, hier staat ook het voetbal aan en kunnen we nog even lekker een hapje eten voordat we om 17.00 uur gaan boarden. Het boarden gaat redelijk snel en we zoeken onze stoelen op. We hebben net als op de heenreis een eigen entertainment schermpje, dus we kunnen lekker een filmpje kijken. We vertrekken netjes op tijd en zoals aangegeven zullen we rond 07.30 uur op Schiphol landen. We krijgen al snel een maaltijd voor onze neus, BBQ chicken met rijst. Helaas niet helemaal onze smaak en wel heel erg pittig. Na de maaltijd maar even een filmpje kijken en proberen wat te slapen. Slapen lukt ons allebei niet echt, wel hebben we allebei zo'n 2 uur liggen dutten en misschien een kwartiertje hiervan echt geslapen. Gebroken komen we dan ook aan op Schiphol, dat wordt straks nog maar even een dutje doen anders redden we de avond niet. Ongeveer 1,5 uur voor aankomst hebben we nog een ontbijtje in het vliegtuig gekregen. Een croissantje met aardbeienjam, een yoghurtje, sinaasappelsap en een stukje kaas, niet slecht om de dag mee te beginnen.