Zaterdag 14 juni 2014 - Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zaterdag 14 juni 2014 - Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14 juni 2014 - Central Park

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

14 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Ons laatste dagje New York hebben we heerlijk doorgebracht in Central Park. Vanochtend scheen het zonnetje ons al tegemoet. Uiteraard doen we nog even een ontbijtje bij StarBucks, ik zal die warme chocolade croissant nog gaan missen als we straks weer thuis zijn. Maar goed daar komen we ook wel weer overheen. We eten ons ontbijtje heerlijk buiten in het zonnetje op, na zo'n regenachtige dag gister is dat wel weer even lekker. Daarna lopen we via Broadway richting Central Park. Op een heel gedeelte van Broadway staat een soort marktje opgesteld met voornamelijk kraampjes met sjaaltjes, NYC sweaters en shirts, tassen, vers fruit, gyros, etc. alles wat de toeristen leuk vinden. Wel heel gezellig om zo richting Central Park te lopen. We waren van plan om een fiets te huren en daarmee Central Park in te gaan, maar we worden zo gek van alle proppers voor fietshuur dat we ze lekker voorbij lopen en te voet Central Park in gaan. Achteraf is dit ook een goede keuze geweest. Je mag namelijk alleen op de doorgaande weg fietsen en niet op de paden. En juist langs die paden zie je de mooiste dingen. We maken een wandeling van bijna 4 uur. Uiteraard stoppen we geregeld om gewoon even te genieten en rond te kijken. Er is voor de kinderen een hele grote speeltuin met waterpret, we komen langs honkbalveldjes, mooie fonteinen en heel veel kleine meertjes met schildpadden. We komen ook langs het bekende boathouse en zien verschillende fotosessies met modellen. Hoe noordelijker we komen hoe rustiger het wordt, het is een vreemde gewaarwording dat je in zo'n miljoenenstad toch zo van de natuur kan genieten en niets meer van de grote stad hoort. Heerlijk hebben we zo de middag doorgebracht. Op de terugweg gaan we nog even langs de Ugg store, ik,had er al eerder een paar leuke schoentjes gezien en die roepen gewoon om mee te gaan naar Nederland. Sebas wil nog even bij de Nike store op 5th Avenue kijken dus lopen we nog even die kant op. Helaas hebben ze de schoenen die hij graag wil niet in zijn maat, erg jammer maar niets aan te doen. Tijd om even de spullen in het hotel te dumpen en even om te kleden. Er is een windje opgekomen en deze maakt dat het hard afkoelt. We eten vandaag ons laatste maaltje in New York bij de TGIF. Hierna maken we nog even een rondje over Time Square. Blijft toch leuk om al die lichtjes en reclames 's avonds te zien. Bij de Billabong kopen we allebei nog een vest want het is nu wel heel erg aan het afkoelen. Sebas vindt uiteindelijk bij de Quicksilver store nog een paar mooie schoenen van DC. Nog even een tussenstop bij Toys R Us, maar daar hebben we inmiddels alles al gehaald van het verlanglijstje. Het is inmiddels alweer 22.15 uur voordat we terug gaan naar het hotel. We willen vandaag proberen wat langer wakker te blijven zodat we morgen zo moe zijn dat we in het vliegtuig slapen..... Helaas deden onze voeten zo'n pijn dat we echt terug moesten naar het hotel om ze wat rust te geven. Inmiddels is het al wel 23.30 uur dus schiet het al aardig op om lang op te blijven. Morgen mogen we nog tot 13.30 uur genieten van deze geweldige stad en dan worden we opgehaald om naar Newark International Airport te gaan. Om 17.58 uur vertrekt ons vlucht KL6178 naar Amsterdam, hier zullen we maandagochtend rond 07.30 uur weer landen. Ik weet niet of ik morgen nog ergens WiFi heb om mijn laatste verhaal Amerika te plaatsen, anders wordt het vanuit het oude vertrouwde Gameren ;-). Het zit er bijna op, maar wat hebben we weer een geweldige reis met geweldige ervaringen achter de rug, ruim 1.000 foto's verder om alle herinneringen aan deze reis terug te halen.

PS voor onze lieve vaders, fijne vaderdag!

• 15 Juni 2014 - 07:52

Nance:

Aan alle goede dingen komt een einde, dus helaas ook de vakantie... :(

Hele fijne terugreis!

• 15 Juni 2014 - 08:46

Cobie:

Ja aan alles komt een eind,maar jullie hebben wel iets moois om op terug te kijken
    Het was weer echt de moeite waard.
    En wij gaan je verslagen ook echt missen.
    Goede terugreis en veilige vlucht.
    Groetjes xxxxxx ons

• 15 Juni 2014 - 10:36

Cobie En Ton:

Wat een fantastische laatste dag hebben jullie gehad. Jullie hebben een marathon gelopen.
    We hebben genoten van jullie dagelijkse verhalen. Geniet nog even van NY en voor later een hele goede terugvlucht! Groetjes van ons xxx Ton en Cobie