Vrijdag 13 juni 2014 - Spanje-Nederland - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Vrijdag 13 juni 2014 - Spanje-Nederland - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Vrijdag 13 juni 2014 - Spanje-Nederland

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

13 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

De dag begint vandaag echt als een vrijdag de 13de. We worden pas tegen 09.00 uur wakker en dat is niet zonder reden, het is gewoon niet licht geworden op de kamer. Het regent pijpenstelen, dus eigenlijk weer om op bed te blijven liggen, maar ja we zijn wel in New York en dan ga je, ook al regent het keihard, gewoon op pad. Dus hop uit bed, regenjassen aan en op pad. Eerst maar eens een ontbijtje scoren bij de StarBucks. Het lijkt zowaar iets minder hard te gaan regenen, het regent nu gewoon hard. Capuchon op en gaan....op naar Time Square, tijd om een beetje te shoppen. Sebas scoort nog wat bij de Toys R Us en ik vind nog wat leuks blijde kledingwinkel Forever 21. Inmiddels is het alweer 13.30 uur en is de zon doorgebroken en dus ook heel warm geworden. We lopen even terug naar het hotel om een korte broek aan te doen en onze jasjes terug te brengen. Daarna snel terug naar Time Square om daar in de Irish Pub de wedstrijd Spanje-Nederland te kijken. We eten onderweg nog even een hotdog en zijn om 14.15 uur in de Irish Pub Playwright. We eten nog even een een frietje en dan om 15.00 uur begint de wedstrijd. Wat een geweldige wedstrijd en wat een fantastische sfeer. Nederland wint met 1-5 en (bijna) de hele pub gaat uit zijn dak. Op de straat zie je de oranje outfits voorbij komen en er is een heerlijke sfeer. We lopen lekker nog even een rondje over Time Square, gaan nog even bij Midtown Comics naar binnen en dan begint het opeens te regenen en te onweren. Natuurlijk hebben we nu de regenjassen in het hotel liggen. We blijven dus nog maar even wat langer bij Midtown Comics rond hangen, maar na een half uur besluiten we toch maar naar buiten te gaan. We hadden al bedacht om vanavond bij Ruby Tuesday te gaan eten en deze zit schuin aan de overkant, dus dat wordt even rennen. Gelukkig kunnen we tijdens het eten ook weer een beetje opdrogen. Gelukkig gaat het alweer iets minder hard regenen, maar misschien toch verstandig een jasje of paraplu te kopen. Helaas zijn er geen jasjes te vinden in de buurt die ook tegen een beetje regen kunnen, dan maar een paraplu. Voor een paraplu vragen ze $ 20,00, dat is mij te duur dan maar een nat pak. Gelukkig miezert het nu alleen nog maar. We wilden vanavond eigenlijk nog lekker een beetje op Time Square blijven hangen, maar met deze regen is daar ook niets aan, dus lekker terug naar het hotel. Morgen wordt het, als het weerbericht klopt, weer een mooie dag met zonneschijn. We willen dan ook morgen een fiets huren en Central Park in gaan, daarna wellicht nog een beetje shoppen. En morgen is ook alweer onze laatste hele dag in New York. Langzamerhand moeten we weer aan thuis gaan denken, maar eerst nog even lekker genieten.

• 14 Juni 2014 - 11:10

Cobie:

Inderdaad jammer van de regen,maar als het zonnetje doorbreekt,geniet je dubbel,en dan zo'n geweldige wedstrijd,dat maakt veel goed.en het was me toch een mooie wedstrijd!
    Vanmiddag kijken we naar de finale hockey van dames,kunnen dan wereldkampioen worden,
    Dat is ook spannend en morgen staan de heren ook in de finale,das wie weet,dit weekend dubbel feest.en dan s' avonds al die wedstrijden voetbal,we hebben het er maar druk mee.
    Maar het schiet al wel op voor jullie,maar jullie hebben wel heel veel gezien en gedaan,
    Gr.xxxxx ONS