Zondag 8 juni 2014 - Hello Washington! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zondag 8 juni 2014 - Hello Washington! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zondag 8 juni 2014 - Hello Washington!

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag gaan we onze reis vervolgen en rijden we naar Washington. Dit is een ritje van 2,5 uur dus hoeven we niet zo heel vroeg in de auto te zitten. Ik word wakker van Sebas die al in de badkamer aan het wassen is, het is al 09.00 uur. Wat hebben we weer heerlijk geslapen en we hadden geen wekker gezet, dus zijn we pas om 09.00 uur uit bed. Even wassen, plassen, aankleden en even lekker ontbijten. We ontbijten net zoals gisteren lekker buiten in de tuin van het hotel, de temperatuur loopt alweer aardig op. Om 10.30 uur checken we uit en gaan we op pad. We worden het eerste stuk nog binnendoor gestuurd door kleine dorpjes en komen nog een enkele paard en wagen tegen. Het is natuurlijk zondag dus wordt er ook door de Amish niet veel ondernomen. Langzaam laten we het Amish gedeelte achter ons. Na 45 minuten over landweggetjes komen we dan toch bij een doorgaande weg uit die ons richting Baltimore brengt. Onderweg stoppen we nog even om te plassen maar rijden dan snel weer door. Om 12.55 uur komen we bij ons hotel aan, het Capitol Skyline Hotel. Onze kamer is gelukkig al gereed en na het inchecken kunnen we de auto in de parkeergarage zetten. We hebben een kamer aan de voorzijde van het hotel op de derde verdieping. De kamer heeft een koloniaalse uitstraling, erg mooi. We frissen ons even op en gaan dan op pad naar het stuk waar alles te doen is, Smitsonian. Vanaf het hotel is het ongeveer 20 minuten lopen naar het U.S. Capitol. Vanaf hier kun je door het park naar het Washington Monument, Lincoln Memorial en het White House lopen. Onderweg eten we nog even een hotdog bij een standje langs de weg. Het is vandaag lekker druk in het park, want er is een festival, namelijk Capitol Pride. Er lopen overal gezellige homo's, lesbiennes en drag queens rond. Ach het heeft wel weer iets. We lopen verder naar her Washington Monument, beter bekend als de obelisk voor het witte huis. Vanaf hier heb je mooi uitzicht op het Licoln Memorial, maar is het nog wel een stuk lopen, dus gaan we daar morgen lekker heen. Ook zie je vanaf hier een klein puntje van het Witte Huis, we gaan ook dit morgen beter bekijken. We willen morgen de stad per fiets gaan verkennen. Je kunt hier voor 24 uur een fiets huren, deze mag je dan 30 minuten gratis gebruiken en dan moet je hem weer ergens in een stalling plaatsen om dan later weer een fiets te pakken en verder te fietsen. Als je over de 30 minuten heen bent betaal je $ 2,00 dollar per 30 minuten. Het starttarief is $ 7,00 dus als je het goed doet kun je een hele dag rondfietsen voor $ 7,00. Door heel Washington staan verschillende stallingen, dus gaan we dit morgen lekker doen. We gaan alvast een beetje terug lopen richting het hotel en hopen nog een leuk restaurantje te vinden. Op een of andere manier zijn we nog niet veel restaurantjes tegen gekomen. Halverwege komen we langs het Smithsonian Castle waar een visite centre bij zit. We gaan hier even kijken of we wat meer info kunnen vinden, helaas niet veel info gevonden, maar ze hadden wel WiFi dus hebben we even op internet gekeken. We weten welke kant we uit moeten voor een restaurantje. We stranden uiteindelijk bij Hill Country Barbecue Market. Het is een soort vreetschuur. Je krijgt een kaartje waarop staar wat er allemaal aan eten is, vlees, bijgerechten, salades, desserts, etc. Aan de zijkant van de ruimte staan verschillende standjes/balies waar je zelf je eten kunt bestellen en halen. Het vlees gaat gewoon per gram en je betaalt dan ook per gram. Wat je allemaal bij de verschillende standjes haalt wordt op je kaartje aangegeven. Uiteindelijk geef je de ober je kaartje en weet hij wat je moet afrekenen. Je kunt dus zo vaak en zo veel halen als je wilt en aan het eind reken je alles af. Erg grappig om een keer mee te maken. Na het eten lopen we weer langzaamaan richting het hotel. Omdat het nog wel een stukje lopen is en het ook een klein stukje door een tunneltje en onder de snelweg door is willen we op tijd en voor het donker weer terug zijn in het hotel. Dat is ons gelukt, om 19.00 uur zijn we weer terug bij het hotel. Nog even lekker relaxen, het verhaal voor de blog schrijven, zo nog even douchen en een boekje lezen. Dan is het ook weer zo laat en is het weer bedtijd zodat we morgen fit zijn om te gaan fietsen.

• 09 Juni 2014 - 03:35

Nance:

De beste manier om de stad te verkennen is per fiets. Ben benieuwd naar jullie verdere blog morgen :). Gaan jullie nog een tour doen in The White House?