Vrijdag 6 juni 2014 - Welcome to Paradise! - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 juni 2014 - Welcome to Paradise! - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 juni 2014 - Welcome to Paradise!

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Paradise

Na een rit van bijna 8 uur zijn we dan aangekomen in Paradise! Vanochtend begonnen we onze reis nog in Cananda bij de Niagara Falls, omdat we een aardige reis voor de boeg hebben zijn we op tijd opgestaan en zijn we om 08.45 uur uitgecheckt, gaan we ontbijten, even tanken en dan op pad. We komen alweer snel aan bij de grens met Amerika en natuurlijk willen ze ook nu weer onze paspoorten zien en stellen ze ons wat vragen. We hebben natuurlijk niets te verbergen en mogen dan ook al snel weer doorrijden. We rijden hetzelfde stuk terug naar Corning om vanaf daar onze weg in zuidelijke richting te vervolgen. Het stuk in Pennsylvania is erg heuvelachtig maar daardoor ook erg leuk en mooi om door heen te rijden. rond 17.30 uur rijden we de omgeving van Lancaster binnen en is het nog een half uurtje rijden naar Paradise. De bordjes langs de weg verschijnen al met dat er ook koetsjes op de weg kunnen rijden. We komen steeds meer in de Amish omgeving en als we bijna bij ons hotel in Paradise zijn spotten we dan ook al de eerste Apish.......euhmmm Amish bedoel ik natuurlijk. We verblijven 2 nachten in een Best Western Plus hotel in Paradise en het ziet er allemaal erg netjes uit. De omgeving is erg rustig, er huppelen zelfs konijntjes rond. Om te eten moeten we ook een stukje terug rijden richting Lancaster. We komen een paard en wagen tegen en een Amish jongen op zijn step. Morgen moet ik echt mijn camera bij de hand houden om dit direct vast te leggen. Een eindje verderop is een Amish man druk bezig met zijn stukje land te gieren en wel met een paard voor de giertank, we zijn hier echt op het platteland. We eten even lekker bij Ruby Tuesday en gaan dan weer lekker terug naar het hotel. Helaas redt de WiFi het niet tot onze kamer, maar op hal staat een heerlijke zitbank waar we wel uitstekende WiFi hebben. Dus daar zitten we dan ook nu met z'n tweetjes alles even te checken. Even het verslag van vandaag posten en dan zo onder de douche door en even relaxen. Was toch wel weer een vermoeiende dag en een lange rit. Morgen gaan we kijken of we het echte Amish leven kunnen ontdekken in deze omgeving, er zijn genoeg toeristische dingen te vinden hier. En speciaal voor mama zullen we nog even kijken of we wat lapjes kunnen vinden, zag bij de foldertjes al wel iets staan van een quiltmuseum. Tot morgen weer met onze nieuwe avonturen bij de Apish......Amish.

• 07 Juni 2014 - 05:14

Antoine:

Leuke trip!!!

• 07 Juni 2014 - 06:40

Nance:

Een rit van 8 uur? Komt dat omdat jullie via Corning zijn gereden?

Ben benieuwd naar de foto's; zal ook echt wel Apish kijken zijn... ;p

• 07 Juni 2014 - 12:18

Cobie:

wat een lange rit hebben jullie gehad,maar wel veel nieuwe indrukken op gedaan zo te lezen,
    ben wel een beetje jaloers op jullie dat jullie bij de Amish zijn,wil dat ook nog graag een keertje zien,maar wie weet komt het er nog van ooit.lief dat je aan me denkt, maak maar heel veel foto's dan kan ik mee genieten. fijne dag nog xxxx ons