Zaterdag 17 juli - San Luis Obispo - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 juli - San Luis Obispo - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 juli - San Luis Obispo

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Daar zijn we dan weer. Vanochtend begonnen met een heerlijk ontbijtje in Carmel. Ze hadden in het hotel alleen maar van die lekkere kleine broodjes, zoals chococroissantjes, mini croissantjes, iets met appel erin, ham-kaas broodjes, etc.... Wat hebben wij daar even heerlijk gezeten en ontbeten. Op een gegeven moment kwam er een Nederlands stel bij ons zitten, nadat zij uit gegeten waren kwamen we in gesprek met ze. Zij waren pas net begonnen aan hun ronde en zouden bijna alle plaatsen bezoeken welke wij al bezocht hadden. Erg grappig en ze moesten vandaag ook naar San Luis Obispo, naar hetzelfde hotel. Zij gingen eerst nog even Carmel bekijken, wij wilden zo snel mogelijk vertrekken. Over de Pacific Highway 1 zijn we naar San Luis Obispo gereden. Dit is een snelweg die langs de westkust van Californie loopt. Je rijdt dus heerlijk op langs de zee. We zijn dan ook vaak gestopt om te genieten van de uitzichtpunten. Helaas hadden we wel last van laag hangende bewolking dus konden we niet genieten van al het moois. Zo kwamen we langs een vuurtoren waar je alleen de voet van de vuurtoren zag en voor de rest niets. Gelukkig hebben we wel een hele kudde zee-olifanten gezien, echt heel mooi om zoiets in het wild te zien. Na deze mooie tocht langs de oceaan kwamen we rond 3 uur aan in San Luis Obispo. Het hotel ligt aan een doorgaande weg en het centrum ligt best een eindje weg, niet te lopen. Voor de rest zitten we een eind van zee af, zeker 20 kilometer rijden, en is er hier weinig te doen. Dus we hebben besloten om morgen (zondag) al naar Santa Monica (LA) te rijden. Dit maakt het maandag ook allemaal een stuk makkelijker. We moeten namelijk nog zeker 4 uur rijden naar LA toe en we zouden maandag anders al extreem vroeg moeten vertrekken om op tijd de auto in te leveren en op tijd in te checken voor onze vlucht. Nu hebben we zondagmiddag en maandagochtend in Santa Monica. We hoeven dan pas maandag rond 12 uur richting het vliegveld te rijden, want dat is maar een kwartiertje rijden vanaf Santa Monica. Dus na aankomst in San Luis Obispo gelijk de laptop opgestart en een hotel geboekt in Santa Monica. We zitten zondag op maandag in het Best Western Gateway in Santa Monica. Nadat het hotel geboekt was zijn we lekker nog even bij het zwembad gaan liggen. De zon was lekker, maar de wind maakte het nog wel erg fris. Vanavond hebben we maar bij de McDonalds gegeten omdat deze tegenover het hotel zit en we geen zin hadden om weer de auto te pakken. (Dit is trouwens de eerste keer dat we 's avonds bij de McDonalds hebben gegeten, wel af en toe al een hamburgertje als lunch.) En wat denk je komt dat Nederlandse stel van 's ochtends ook de McDonalds binnen lopen om even iets te eten. Ze zijn gezellig bij ons komen zitten en hebben nog gezellig zitten kletsen. Morgen gaan we aan onze laatste lange rit beginnen naar Santa Monica, we hebben er zin in en willen rond 8 uur al vertrekken dan zijn we lekker rond de lunch in Santa Monica! En daarna natuurlijk nog 1 lange vlucht naar huis terug, maar daar denken we nog niet teveel aan. We hebben nog zeker 1,5 dag genieten voor de boeg!

• 18 Juli 2010 - 06:16

Robin:

Slim van jullie om al een dagje eerder wat dichterbij de luchthaven te zitten, maar wat een gaaf gezicht lijkt me dat om die kudde zee-olifanten zo te zien liggen. Ik zal ervoor zorgen dat het dinsdag mooi weer is als jullie thuis komen. Wat denken jullie van zo'n 29 graden met een brandende zon?!

• 18 Juli 2010 - 07:11

Cobie:

wat een leuke fotoos weer.ja het schiet nu echt op.maar volgens mij genieten jullie van iedere minuut.o ja je krijgt nog de groeten van roxy en joey,ik sprak ze van de week even en ze vonden het wel fijn dat jullie weer naar huis komen deze week.maar ze hebben zich niet verveelt hoor.gr.mamsie

• 18 Juli 2010 - 10:01

De Kerstman:

Beste wereldreizigers,

Namens ons allen aan de Bossekamp wens ik jullie nog veel plezier de laatste dagen.
    Ik hoop dat je niet alle berichten serieus neemt zoals dat bericht van Corne over het bijboeken. Want dan reis ik ook een weekje mee met laptop. Vindt Sebas vast niet erg.

Geniet er nog even van.

• 18 Juli 2010 - 19:41

Papa Ton:

Wat een geweldige reisverslagen. Mama en ik kunnen niet wachten om het hele verhaal aan te horen. Maak van jullie laatste dag iets moois en een hele goede terugvlucht. Liefs van ons en tot gauw.