Maandag 12 juli - Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Maandag 12 juli - Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Maandag 12 juli - Mariposa

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

13 Juli 2010 | Verenigde Staten, Mariposa

Wat een schitterend mooie rit hebben we achter de rug. We zijn vanochtend vertrokken uit Mammoth Lakes om via de Tiogapass Yosemite National Park in te rijden en te eindigen in Mariposa. Yosemite is volgens ons wel een van de mooiste National Parks in Amerika. Wat een schitterend mooie natuur heb je hier! De Tiogapass was al vroeg aan de buurt in onze route. We zijn naar bijna 10.000 feet hoog gereden, wat een tocht was dit. Halverwege Tiogapass Road reden we Yosemite National Park binnen. We hebben daar echt genoten van de natuur om ons heen en de fantastische rit. Helaas hebben we geen beren mogen spotten, ook niet in de buurt van de tankstations. Wel hebben we 2 herten mogen zien, 1 stond te drinken bij een klein meertje en de andere stak zo'n 20 meter voor onze auto de weg over. Helaas was ik net te laat met het pakken van het fototoestel, want het hertje wist natuurlijk niet hoe snel hij van die weg moest komen, dus geen bewijzen, maar dat moeten jullie maar gewoon geloven. Na deze rit door de bergen en de natuur van Yosemite zijn we aangekomen bij Mariposa. Mariposa is maar een klein dorpje, maar het motel (Miners Inn) is een nette boel. We hebben een mooie kamer, nette badkamer en we zitten 2 deuren verwijderd van het zwembad. We zijn dan vanmiddag nog even lekker een duik wezen nemen in het zwembad en hebben heerlijk in het bubbelbad gezeten. Wel grappig, want de bubbels voor in het bubbelbad kun je zelf aan en uit zetten, dus ideaal! Vanavond lekker gegeten bij het Miners restaurant en daarna nog even bij het zwembad een boekje gelezen. Het was weer een fantistische dag! Nog een hele week voor de boeg met morgen de rit naar San Francisco waar we heerlijk 3 nachten zullen blijven om vervolgens nog Carmel en San Luis Obispo aan te doen. Tot snel weer!

• 13 Juli 2010 - 06:47

Nance:

Zo'n dagje rustig aan doen is ook wel eens lekker in het drukke schema van jullie :) Ik zou zeggen; geniet ervan voordat het "alledaagse leven" zich weer aandoet :)

• 13 Juli 2010 - 06:48

Cobie:

fijn he zo´n mooie rit na al die warmte,en woestijn.ja,het gaat snel,maar de laatste week word zeker nog een hele mooie.gr.mamsie

• 13 Juli 2010 - 13:01

Fred:

Ik bedoek: met deze autorondrit ......