Zaterdag 10 juli - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 juli - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Caroline en Sébastien Pex - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 juli - Mammoth Lakes

Door: caroensebas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Sébastien

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

We hebben weer gratis internet in het hotel dus heb de verslagen van de afgelopen dagen er gelijk opgezet. Hebben jullie allemaal weer iets te lezen! Vanochtend zijn we na een duur maar goed ontbijt vertrokken uit Death Valley. Wat een hitte is het daar zeg, we vonden het allebei niet erg om daar weg te gaan. Afgelopen nacht om half 3 maar weer de airco aangezet omdat het niet te houden was met de hitte op de kamer. Zelfs met de herrie van de airco zijn we allebei toch weer even in slaap gevallen. Rond 4 uur heeft Sebas hem weer uitgezet en toen was het gelukkig aardig koel op de kamer om toch nog een paar uurtjes rust te nemen. Maar goed na het ontbijt zijn we dus rond 9 uur vertrokken richting Mammoth Lakes. Wat een geweldige tocht was dat zeg! Na een paar zenuwslopende bergpassen wisten we gelukkig uit de hitte van Death Valley te komen. De temperatuur voelde je gewoon dalen, wat toch wel heel erg fijn is. Die 52 graden is niet gezond voor ons Nederlanders! Death Valley was mooi om te zien, maar blij dat we nu in de koelte van de bergen zitten. Rond half 2 waren we in Mammoth Lakes. Na even zoeken en de weg vragen kwamen we bij ons hotel aan genaamd Alpenhof. Het is net of we in Oostenrijk zijn aangekomen. Boven de deur hangt een groot bord met Wilkommen en binnen staan op alle deuren edelweisjes. Na het verhaal van de receptioniste viel de puzzel in elkaar. De man van het hotel is van oorsprong Oostenrijks en heeft zijn vrouw in Canada leren kennen. Zij zijn samen dit hotel begonnen in Mammoth Lakes. Het grappige is alleen wel dat ook het dorpje een Oostenrijkse sfeer uitademt. Er is een heel gezellige dorpskern, een soort plein, waar om heen allemaal restaurantjes en winkeltjes zitten, ook de gondel gaat hier in de winter omhoog. In de zomer rijdt er een shuttlebus naar een ander gondelstation die wel in de zomer draait. Met deze bus kun je ook de fietsen meenemen, dus we hebben geluk en hoeven morgen niet de hele berg op te fietsen met de mountainbikes. Morgen gaan we voor en na het voetballen fietsen. Om half 12 's ochtends (half 9 Nederlandse tijd) wordt de finale hier uitgezonden in een cafe, dat mogen we natuurlijk niet missen. Vanavond zijn we lekker in het dorpje wat wezen eten en het was er heel erg gezellig. Er speelde een bandje (The Adam Burns Band) op het plein en ze speelden echt goed! Voor 10 dollar hebben we nog een CD van hen gekocht, dus kunnen we de komende ritten in de auto luisteren. Van 7 tot 9 uur hebben ze gespeeld en we hebben heerlijk zitten luisteren. Je merkt hier trouwens wel gelijk dat je tussen de bergen zit, want we moesten om half 8 al ons vest aan doen omdat het zo begon af te koelen. Maar na die hitte is dit echt verademend! Op naar morgen, moutainbiken - finale kijken - mountainbiken - en vooral genieten van alles en elkaar!

• 11 Juli 2010 - 07:25

Robin & Nance:

Zo wat een sportief dagje hebben jullie voor de boeg. Is het nodig? Na al die McDonalds? Dat valt toch wel mee. Maar het klinkt daar in Mammoth Lakes wel erg leuk zeg. En veel succes met de finale! Geluk hebben we niet nodig want hopelijk winnen we!!

• 11 Juli 2010 - 07:34

Cobie:

heeee wat leuk om weer wat van jullie te horen.werden wel nieuwsgierig.jullie reis is wel heel afwisselend zeg. maar heel mooi .hier heeft het vannacht even flink geregent sinds 6 weken volgens mij.dat was hard nodig.nu weer stralend weer. gr. mamsie

• 11 Juli 2010 - 07:50

Stijn:

ue/h x nn unk yj qb b v gy ydsdshhygtytvshfhfhhjfdrufdhfhfhdhfbghggvhhfhfhfhcvhyhfhyfyfhy

ook namens mijn papa en mama natuurlijk.

• 11 Juli 2010 - 10:09

Fred:

Leuk om jullie ervaringen te lezen! Dat haalt onze herinneringen ook weer naar boven. Wij vonden Death Valley ook werkelijk niet uit te houden, maar het is wel uniek. Wij zijn erg benieuwd wat jullie van Yosemite zullen vinden. Wij waanden ons in de Ardennen-Alpen en vonden het prachtig daar. Hopelijk zien jullie daar ook beren. Een plek om ze te spotten schijnt in de buurt van het tankstation te zijn... In elk geval veel plezier toegewenst!